A6 TFSI e
Nejprodávanější
Audi zahajuje po modelu vyšší třídy A6 Limuzína prodej verze Plug-in-Hybrid (PHEV) také s karoserií kombi. V České republice nechybí ve standardu prodloužená záruka na 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.
foto: Audi
Audi nabízí své úspěšné kombi vyšší třídy, A6 Avant, nyní také ve verzi Plug-in-Hybrid, tedy s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Nový model A6 Avant 55 TFSI e quattro dosahuje nejvyššího celkového výkonu 270 kW (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 2,1 – 1,9; kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 18,1 – 17,6; kombinované emise CO2 v g/km*: 48 – 44).
Hybridní systém kombinuje motor 2.0 TFSI s výkonem 185 kW a maximálním točivým momentem 370 N.m a výkonný elektromotor. Synchronní elektromotor s permanentním magnetem poskytuje nejvyšší výkon 105 kW a točivý moment 350 N.m.
Elektromotor je společně se spojkou uložen ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, která předává hnací sílu pohonu všech kol quattro s technologií ultra. Audi A6 Avant ve verzi PHEV tak disponuje hospodárným a kdykoli využitelným pohonem všech kol pro trvale vysokou úroveň trakce a jízdní dynamiky. Hybridní systém poskytuje maximální točivý moment 500 N.m již při 1250 otáčkách za minutu.
Dojezd modelu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro v režimu s výhradně elektrickým pohonem je podle metodiky WLTP až 51 kilometrů. A6 Avant ve verzi PHEV zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h.
Pouze s elektrickým pohonem může jet rychlostí až 135 km/h (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 2,1 – 1,9; kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 18,1 – 17,6; kombinované emise CO2 v g/km: 48 – 44).
Pohon modelů Audi s externě nabíjitelným hybridním pohonem je koncipován tak, aby s ním zákazníci mohli ujet většinu svých každodenních tras elektricky, a tím s nulovými lokálními emisemi a téměř nehlučně.
Přitom mají na výběr mezi třemi jízdními režimy: „EV“ pro výhradně elektrickou jízdu, „Hybrid“ pro hospodárnou kombinaci obou druhů pohonu a „Hold“ pro zachování aktuální zásoby elektrické energie.
V režimu „Hybrid“ zajišťuje maximální hospodárnost předvídavá provozní strategie, která využívá elektrický pohon, co nejvíce je to možné. Poháněcí soustava je v tomto režimu řízena tak, aby vůz mohl jet na posledním úseku před cílem pouze elektricky.
Akumulátory jsou v případě potřeby s předstihem nabíjeny spalovacím motorem. Detailní plánování činnosti poháněcí soustavy po celé trase přebírá předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu.
I tento systém využívá velký počet informací, od navigačních dat přes dopravní zpravodajství z internetu a styl řízení až po senzory vozidla, včetně kamery a radarových senzorů. Asistent plánuje využití obou druhů pohonu a rozhoduje se mezi setrvačnou jízdou s vypnutým motorem nebo brzděním motorem s rekuperací.
Výbava pro nabíjení a řízení nabíjecího procesu
Klienti mohou pomocí aplikace myAudi App ovládat nabíjení akumulátorů a klimatizování interiéru již před odjezdem. Klimatizace spolupracuje s velmi hospodárným tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo, vyzařované komponenty elektrického pohonu.
Zákazníci mohou nabíjet svůj hybridní automobil na veřejných nabíjecích stanicích výkonem až 7,4 kW pomocí kabelu „Mode 3“, který je součástí sériové výbavy. Tímto způsobem se vybitá sada vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorů nabije za 2,5 hodiny.
Nabíjecí služba Audi e-tron Charging Service umožňuje na cestách přístup k více než 140 000 nabíjecím přípojkám ve 24 evropských zemích. Nabíjecí stanice jsou zobrazovány v plánovači tras, jímž disponuje aplikace myAudi App.
Zavazadlový prostor s objemem 405 litrů a rovnou ložnou plochou
V zádi vozidla uložená sada lithium-iontových akumulátorů pojme 14,1 kWh elektrické energie. Akumulátory jsou umístěny tak, aby byl zavazadlový prostor dobře využitelný a měl rovnou podlahu.
foto: Audi
Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání je 405 litrů – a to se zcela rovnou ložnou plochou. Díky tomu lze snadno nakládat a přepravovat i velká a neskladná zavazadla. Sklopením zadních sedadel se objem zvětší až na 1535 litrů.
Rozsáhlou sériovou výbavu završují světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyř zónová automatická klimatizace, digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit, sportovní podvozek, 19“ kola a červené brzdové třmeny.
Základní cena modelu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro byla v České republice stanovena na 1 942 900 korun.
Zdroj: Tisková zpráva