Nová platforma dodávky Renault Master nabízí různé druhy pohonných jednotek. Plně elektrická verze s elektromotory o výkonu 96 nebo 105 kW a bateriemi o kapacitě 40 nebo 87 kWh zajišťuje dojezd více než 410 km podle WLTP. A navíc přijde verze na vodík.
Renault prodal od roku 1980 více než 3 miliony dodávek Master a od počátku je vyrábí v Batilly ve východní Francii. Bohatá historie a úspěchy tohoto modelu za těchto více než 40 let a tři generace jej zařadily mezi dlouholeté lídry ve své kategorii v Evropě. Dodávky Renault Master jezdí po silnicích ve více než 50 zemích, od roku 1990 také v několika zemích Jižní Ameriky.
Vysoce kvalitní interiér zcela nového Renaultu Master se blíží interiéru osobních vozidel. Přístrojová deska ve tvaru písmene S směřující k řidiči přispívá k většímu prostoru uvnitř vozu. Materiály jsou na úrovni a 10palcová obrazovka – která je součástí standardní výbavy celé modelové řady – dodává vozu vizuálně příjemný high-tech nádech.
Zcela nový Renault Master se snadno promění v kancelář na kolech. Zadní část prostředního sedadla se sklopí do podoby pracovního stolu, v podstavci se nachází přihrádka pro uložení notebooku a porty USB-C pro napájení zařízení.
Každý detail je určen pro intenzivní každodenní používání. Například oděruvzdorné a robustní okraje sedadel potažené materiálem TEP usnadňují nastupování a vystupování z vozu – a budou vypadat bezchybně, i když se z měsíců stanou roky. Bohatý výběr sedadel zahrnuje odpružené a otočné varianty, samostatná sedadla a tři typy lavic (dvě látkové a jednu TEP).
Díky mimořádnému množství práce, které bylo vynaloženo na aerodynamiku zcela nového vozu Renault Master, je jeho účinnost na špičce své třídy, ať už používáte jakýkoli typ motoru. Jeho Scx je o více než 20 % nižší a podstatně nižší než u předchozí generace a všech současných konkurentů.
Všechny verze jsou vyráběny na stejné montážní lince, což poskytuje velkou flexibilitu při řešení individuálních požadavků. Zcela nový Renault Master je jediným vozidlem své třídy, které se vyrábí ve Francii: tři varianty motorizací a všechny karoserie vznikají na stejné lince v Batilly (nedaleko Metz ve východní Francii). Pohonné jednotky a převodovky se vyrábějí ve Francii, baterie se montují ve Francii a 84 % dodavatelů má sídlo také ve Francii.
Nový Renault Master nabízí čtyři vznětové motory Blue dCi. Mají výrazně nižší spotřebu (v průměru o 1,5 litru na 100 km) a vypouštějí méně CO2 (o 39 G/KM méně, pod 200 g/km). Převodovka může být konvenční manuální nebo mimořádně účinná nová 9stupňová automatická převodovka EAG9 s hydrodynamickým měničem.
Plně elektrické verze zcela nového Renaultu Master jsou poháněny motorem o výkonu 96 kW nebo 105 kW, který v obou případech dosahuje točivého momentu 300 Nm. První z nich je napájena 40kWh baterií a má dojezd 180 km podle WLTP, druhá 87kWh baterií s dojezdem více než 410 km podle WLTP.
Zcela nový Renault Master se tak může pochlubit rekordním užitečným zatížením (až 1 625 kg u dodávky vyžadující řidičské oprávnění skupiny B), dojezdem (více než 410 km WLTP) a tažnou kapacitou (2,5 tuny). Jeho spotřeba zůstává díky tepelnému managementu baterie rozumná, normovaná podle WLTP na úrovni 21 kWh/100 km s velkou baterií o kapacitě 87 kWh.
Rychlonabíjení DC o výkonu 130 kW navýší dojezd o 229 km za 30 minut. Domácí nabíječka AC o výkonu 22 kW doplní baterii z 10 % na 100 % za necelé 4 hodiny. Nový Renault Master je také navržen tak, aby v budoucnu mohl být vybaven vodíkovým motorem a palivovým článkem.
Renault Master je vybaven dvaceti asistenčními systémy, které maximalizují bezpečnost lidí ve voze i v jeho okolí. Jeho aktivní bezpečnostní funkce jsou v nejvyšší pohotovosti a zahrnují systémy boční stability, automatického nouzového brzdění a asistenta stability přívěsu. A je vybaven inteligentním asistentem rychlosti, který pomáhá řidiči dodržovat rychlostní limity.
FUNKCE V2X V ELEKTRICKÝCH VERZÍCH
Zcela nový Renault Master bude vybaven funkcemi Vehicle-to-Load (V2L) a Vehicle-to-Grid (V2G). Ty zahrnují nabíjení dalších zařízení ze zásuvky v kabině nebo v nákladovém prostoru a také adaptéry pro připojení elektrického nářadí, počítačů a dalších zařízení do nabíjecího konektoru. Přímo z akumulátoru lze napájet také na zakázku vyrobené části karoserie (chladicí prostory, automatické zadní dveře, přídavné topení nebo klimatizační systémy atd.) Nový Renault Master bude také schopen dodávat energii ze své baterie do sítě (V2G) pomocí obousměrné nabíječky.
VEŠKERÉ NEJNOVĚJŠÍ MOŽNOSTI PŘIPOJENÍ
Zcela nový Renault Master je užitkový vůz zrozený v digitálním světě, který má všechny atributy potřebné k tomu, aby fungoval co nejlépe. Multimediální systém OpenR Link, nejintuitivnější na trhu, je standardní výbavou celé řady s 10″ obrazovkou a kompatibilitou s Android Auto a Apple CarPlay, a to jak kabelovou, tak bezdrátovou, takže si můžete promítnout obrazovku svého chytrého telefonu.
Inteligentní systém, který lze díky dálkovým aktualizacím (FOTA: firmware over the air dostupný pro více než 20 řídicích jednotek) upgradovat o nové funkce, stejně jako u chytrého telefonu, a to zdarma po dobu 5 let.
OpenR Link s integrovaným systémem Google: propojenější a efektivnější
Je to poprvé, kdy je supermoderní systém OpenR Link s integrovanými funkcemi Google k dispozici v lehkém užitkovém vozidle. Systém byl vyvinut ve spolupráci se společností Google, běží na operačním systému Android Automotive OS 12 a zahrnuje navigační funkce Google Maps, katalog aplikací Google Play a hlasově ovládaného asistenta Google Assistant.
Řidiči zcela nového Renaultu Master mohou systém propojit se svým účtem Google – podobně jako chytrý telefon – a získat tak optimální online zážitek. Modulární rozhraní standardně zobrazuje Mapy Google a lze přidat dva widgety (na výběr je Hudba, Telefon, Asistent Google, Vozidlo, Datum a čas, Tlak v pneumatikách a další).
Pomocí panelu nabídek v levé části obrazovky se pak můžete bez námahy pohybovat po jednotlivých obrazovkách (Domovská obrazovka/Mapy Google, Hudba, Aplikace, Vozidlo). Kromě toho je k dispozici bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, díky níž není třeba v kabině používat množství kabelů.
Asistent Google pro větší pohodlí během pracovního dne
OpenR Link je jednoduchý, intuitivní a funguje jako tablet. Můžete s ním komunikovat pomocí dotykového displeje nebo hlasem prostřednictvím asistenta Google (například pokud chcete poslouchat hudbu).
Pomocí tohoto virtuálního hands-free asistenta můžete také poslouchat zprávy, zkontrolovat předpověď počasí, nastavit klimatizaci nebo například zapnout či vypnout odmrazování, aniž byste museli spustit oči ze silnice. Pokud propojíte svůj účet Google s OpenR Link, může být Google Assistant také proaktivní -například navrhovat cíl cesty na základě vašich zvyklostí.
Praktické aplikace pro profesionály
V Google Play se neustále rozšiřuje katalog aplikací, včetně několika, které jsou užitečné zejména pro profesionály v práci. Například:
• Vivaldi, internetový prohlížeč, který můžete používat na pohodlné 10palcové obrazovce a číst v něm e-maily a otevírat přílohy, upravovat dokumenty, sledovat výukové programy nebo dokonce videa na YouTube během polední pauzy, a to vše pohodlněji než na chytrém telefonu. Domovská stránka prohlížeče Vivaldi je nakonfigurována tak, aby zobrazovala praktické odkazy na Gmail, Outlook, Office a elektronického průvodce Renault. Můžete si také přizpůsobit záložky a přejít přímo na ty, které chcete, stejně jako na tabletu nebo notebooku.
• EasyPark, s jehož pomocí můžete platit za veřejné parkoviště – a to pouze po dobu pobytu – jednoduchým způsobem: při parkování klepněte na obrazovku OpenR Link a parkovací automat se automaticky zastaví, jakmile systém zjistí, že se vozidlo rozjelo.
• Waze, kde získáte cenné navigační informace od rozsáhlé komunity uživatelů této kooperativní aplikace.
OpenR Link s Convertor Companion
Použití multimediálního systému OpenR Link s vestavěnými funkcemi společnosti Google také otevírá možnost vytváření vlastních aplikací pro přestavěná vozidla. Při uvedení na trh jsou k dispozici tři aplikace: jedna pro hasiče, jedna pro přestavby pojízdných dílen a jedna pro přestavby chladírenských vozidel.
Pomocí těchto aplikací, které vytvořili sami konstruktéři přestaveb, mohou řidiči zcela nového vozu Renault Master kontrolovat a dohlížet na své funkce přímo na 10palcové obrazovce multimediálního systému OpenR Link. Výhod je hned několik: rozhraní pro řidiče je lepší (je přehlednější a ovládací prvky se na barevné obrazovce zobrazují výrazněji), systém je jednodušší a bezpečnější, zobrazuje pouze ty informace, které řidič potřebuje, a může se automaticky aktualizovat vzduchem. A není nutné připevňovat na přístrojovou desku druhou obrazovku.
Mapy Google, standard pro profesionály
Mapy Google poskytují mimo jiné dopravní informace v reálném čase, zobrazují body zájmu (oblíbené restaurace nebo dodavatele včetně jejich otevírací doby, telefonních čísel atd.), lze je ovládat hlasem a jejich mapy jsou vždy aktuální. Pokud propojíte svůj účet Google s uživatelským profilem, můžete také načítat své záložky.
Nový Renault Master bude uveden na trh s kompletní výbavou pokrývající všechny požadavky profesionálů. Bude zahrnovat 20 karoserií o objemu od 11 do 22 m3, s o 40 mm větším otvorem u posuvných bočních dveří a o 100 mm delšími ložnými plochami – nejdelšími v kategorii. Díky větší nosnosti, délce, šířce a objemu je ideální dodávkou a nově definuje praktičnost ve své třídě.
K dispozici je 20 přestavbových základen z výrobních závodů, kde dílny zvládnou řadu úprav přímo (přidání sklápěcích korb, zvětšení prostoru v kabině, zvětšení objemu atd.). Tento katalog továrních sestav také zkracuje dobu realizace a zjednodušuje logistiku přepravy.
Kratší rozvor a přepracovaná přední náprava zajišťují nebývalou manévrovatelnost, včetně vynikajícího průměru otáčení kratšího o 1,5 metru. Zcela nový Renault Master posouvá manipulaci ve městech na novou úroveň. Zákazníci si dokonce mohou vybrat verzi L3 pro jízdu ve městě (L2 je základní vozidlo, L3 je k dispozici s pohonem předních i zadních kol a L4 má pohon zadních kol).
Stejně jako všechny elektromobily v nabídce, i zcela nový Master obsahuje prvky programu Renault Human First, který má pomoci záchranným týmům zasáhnout ve vozidle v případě nehody:
• Do karoserie je integrován QR kód pro hasiče, který je co nejrychleji navede k akci; • přístup pro hasiče umožňuje zaplavení vysokonapěťové baterie elektrických verzí, aby se předešlo riziku vzniku požáru;
• vypínač SD odpojuje baterii, takže práce na vozidle lze provádět zcela bezpečně; • Baterie je umístěna ve speciálním vyztuženém rámu, který ji chrání před všemi druhy nárazů.
Zcela nový Renault Master, který bude k dispozici od jara 2024, je navržen tak, aby dojel dál, odvezl více a stál méně. Je to dokonalý Aerovan nové generace, který využívá více typů pohonných jednotek.
Zdroj: Tisková zpráva