Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

Outlander PHEV

Nejprodávanější

Home Box s DC ochranou | až 22 kW
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 35345
 
od 14 780 Kč
(od 12 214,88 Kč bez DPH)
homebox (5)
Smart HomeBox | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem - kompletace
Kód: EM-HB-36-KEY
 
od 19 890 Kč
(od 16 438,02 Kč bez DPH)
Přenosná nabíječka s RCD Typ 1 | "Yazaki" | 6-32A max. 7,4 kW
 
od 11 890 Kč
(od 9 826,45 Kč bez DPH)
prenosna nabijecka elektromobil t1
 
10 960 Kč
(9 057,85 Kč bez DPH)
Detail
phevbox package 0abb192b
5 990 Kč –17 %
Původně: 5 990 Kč  (–17 %)
4 990 Kč
(4 123,97 Kč bez DPH)
Detail
EV nabíjecí kabel TYPE 1 / Yazaki / J1772
4 990 Kč –10 %
Nabíjecí kabel Typ 1 | Yazaki | 16A max. 3,7 kW
Akce Tip
Vyprodáno
Kód: J1772-16A
Původně: 4 990 Kč  (–10 %)
4 490 Kč
(3 710,74 Kč bez DPH)
Detail
citycharge mini2
CityCharge Mini2 | max. 2x22 kW
Tip možnost instalace
Skladem - kompletace
Kód: EM-CC-M2-XX
 
od 79 990 Kč
(od 66 107,44 Kč bez DPH)
evtun accelev m IMG 0012
 
12 990 Kč
(10 735,54 Kč bez DPH)
HB smart
Home SmartBox | až 4 stanice
možnost instalace
Skladem - kompletace
Kód: 37622S
 
od 21 180 Kč
(od 17 504,13 Kč bez DPH)
50 položek celkem
ev nabijeci kabel T1
Akce Tip
4 990 Kč –16 %
3 462,81 Kč bez DPH
4 190 Kč
Kód: T1-16A
EV nabíjecí kabel TYPE 1 / Yazaki / J1772
Akce Tip
4 990 Kč –10 %
3 710,74 Kč bez DPH
4 490 Kč
Kód: J1772-16A
phevbox package 0abb192b
Akce
5 990 Kč –17 %
4 123,97 Kč bez DPH
4 990 Kč
Kód: PHEVBOX
77942 2000 int 04 Kód: 1623908
82971 2000 int 04
4 454,55 Kč bez DPH
5 390 Kč
Kód: 1628020
EV nabíjecí kabel TYPE 1 / Yazaki / J1772
od 4 954,55 Kč bez DPH
od 5 995 Kč
Kód: 31210
EV nabíjecí kabel TYPE 1 / Yazaki / J1772
6 520,66 Kč bez DPH
7 890 Kč
Kód: 31220B
Type 1 + 16A evse + schuko
Akce
10 990 Kč –9 %
8 256,20 Kč bez DPH
9 990 Kč
Kód: ZEN-T1S2
Nahoru
Další produkty

Konečně se nám do rukou dostal Mitsubishi Outlander PHEV, dlouholetý evropský i asijský bestseller v segmentu aut do zásuvky. Zjišťovali jsme, zda se v něm opravdu jezdí tak dobře.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi nedávno oslavilo 50 let elektromobility. A Outlander PHEV je nejlepším důkazem tohoto letitého dědictví.
foto: Hybrid.cz
 

První a zásadní pecka přichází hned zkraje: auto jsme si zkoušeli ve verzi "Limitovaná edice 100 let", která se minimálně do 31.7.2017 prodávala za akční cenu 1 079 000 Kč.

S takovou cenovkou je pro zájemce o pohodlné nové SUV, kterému navíc nevadí auto do zásuvky, zbytečné dál o čemkoliv přemýšlet a může rovnou vyrazit k nejbližšímu dealerovi.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Nebudeme vás zbytečně napínat. S tímhle autem jsme byli opravdu spokojeni.
foto: Hybrid.cz
 

Pro srovnání, základní cena běžné verze Outlander PHEV ve výbavě Instyle začíná na 1 299 900 Kč. Sleva 220 900 Kč na "stoletou" verzi je od Mitsubishi odvážný tah, který by mohl nést ovoce.

Ostatně, ve zbytku Evropy je Mitsubishi Outlander PHEV dlouhodobě jedním z nejprodávanějších aut do zásuvky. A po týdnu stráveném s tímhle autem se není čemu divit.

Dva elektromotory a dvoulitr

Pohon jedinečného SUV zajišťuje benzinový dvoulitrový čtyřválec o max. výkonu 89 kW doplněný o dva elektromotory, každý na jedné nápravě, každý s výkonem 60 kW.

Maximální systémový výkon hybridního pohonu činí 149 kW, neboli 203 koní. Pohon 4WD je samozřejmostí. Energie pochází z 45l nádrže a 12kWh baterie.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Stříbrná lišta dole je u "stoleté" edice v základním vybavení
foto: Hybrid.cz
 

Jak se dá od auta s rozměry 4695 mm délky, 1800 mm šířky a 1703 mm výšky čekat, místa je pro všechny víc dost. Interiér je prostorný a přehledný, sedačky pohodlné i pro dlouhé cestování, uvnitř prostě není Outlanderu PHEV co vytknout.

Zásadní otázka zní: jak vlastně jezdí? V prvním momentu překvapí tuhý volant, na který je třeba si chvíli zvykat. Potěší skvělý výhled z výšky i do stran.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

foto: Hybrid.cz
 

Projíždět se v Mitsubishi Outlander PHEV po zanedbaných okreskách i českých dálnicích je jako plout lodí po klidné vodě. Nabízí pohodlné svezení, kterému lze vytknout snad jen lehký náklon v zatáčkách a výraznější pronikání hluku motoru do kabiny na dálnici.

Víc módů, víc Adidas?

Auto vám umožňuje zvolit si pohon čistě na elektřinu, 4WD nebo mód nabíjení/udržování baterie (CHARGE/SAVE). Pohon 4WD s sebou samozřejmě přináší i zvýšení spotřeby. V čistě elektrickém módu je výkon auta ponížen tak, aby baterie vydržela.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

foto: Hybrid.cz
 

Oficiálně má téměř dvoutunové auto jen na elektřinu ujet 54 km. My jsme v praxi ověřili, že reálné maximum je někde kolem 40 km a častěji ujedete spíš mezi 30 km až 40 km na jedno nabití.

K dispozici je také ekologický mód jízdy, ale podle našeho názoru příliš mnoho jízdních módů spíš škodí a mate, než aby pomáhalo. Eco mód v tomto případě dle očekávání přiškrtí zrychlení a celkový max. výkon systému.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Přehledný volant dobře pasuje do ruky
foto: Hybrid.cz
 

Pádly pod volantem si můžete volit z celkem šesti stupňů rekuperace. To nám připadá zbytečně moc. Navíc, neustále klikání pádly - pokud se je přeci jen rozhodnete používat - už po chvíli začne být vysilující.

Úplně by stačily tři stupně rekuperace a ještě lépe: místo sekvenčního přepínání s pomocí pádel by pádla mohla fungovat spíš na podržení. Jenže tam už se jejich funkce začíná bít s běžnou brzdou. Tady to chce ještě zapracovat - ale Outlander PHEV v tom zdaleka není sám.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Černý interiér se nám zamlouval, mimo jiné se tak rychle neušpiní
foto: Hybrid.cz
 

Z běžné domácí zásuvky se auto nabíjí výkonem 2,1 kW, takže plno máte za necelých šest hodin. Ze zásuvky si baterie nikdy nevezme plných 12 kWh, ale spíš kolem 10 kWh. Dobíjet lze i s pomocí rychlodobíječky CHAdeMO! A to během asi 25 minut.

Dálnice se nebojí, ale něco si vezme

Oficiální kombinovaná spotřeba Mitsubishi Outlander PHEV má být jen 1,7 l/100 km. To je samozřejmě mezní hodnota, na kterou se dostanou jen zkušení šetrní řidiči.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Outlander PHEV umí jezdit šetrně, když ho pravidelně dobíjíte a jezdíte pak krátké vzdálenost. Na dálnici se ale vezme to, co se pro tak velké a těžké (1935 kg) SUV patří.
foto: Hybrid.cz
 

Naše průměrná spotřeba po prvních 100 km, pokud jsme vyjeli s plně nabitou baterií, se běžně pohybovala kolem 2,5 l/100 km. Po ujetí asi 725 km (polovina na dálnici) jsme končili s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km a 10,9 kWh/100 km.

Pokud bychom ale pravidelně nedobíjeli, spotřeby by se snadno vyšplhala mezi 7-8 l/100 km, na dálnici klidně i víc. Ale, jak každý ví, plug-in hybrid je právě o tom pravidelně a co nejčastěji dobíjet.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

foto: Hybrid.cz
 

Co se týká výbavy, trochu nás zarazilo, že v autě za více než milion korun standardně chybí navigace. Ani možnosti palubního počítače nijak zvlášť nenadchly.

Jinak ale edice 100 let obsahuje zajímavou výbavu, mimo jiné osvětlení podlahy, elektricky vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka, LED mlhovky, LED světlomety, LED zadní světla či parkovací senzory.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Jeden z mála znaků, díky kterým rozeznáte plug-in hybridní verzi Outlandera od běžného
foto: Hybrid.cz
 

Připlatit si dále můžete také za tažné zařízení nebo dobíjecí kabel (12 684 Kč). Potěší samozřejmě i objem zavazadlového prostoru - 451 litrů standardně, 1590 litrů při sklopení zadních sedadel.

Pro zájemce o plug-in hybrid v kategorii SUV zatím zůstává Mitsubishi Outlander PHEV jednou z mála možností dostupných už na ceně lehce přes milion. Konkurenční Volvo XC90 i BMW X5 jsou cenově přeci jen na dvojnásobku. Sluší se zmínit také nedávno rozšířenou záruku u Outlanderu PHEV.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Outlander není nijak "přehnané" SUV, i díky tomu se ho rok od roku prodává stále větší počet. Za rok 2016 to bylo asi 40 000 kusů celosvětově.
foto: Hybrid.cz
 

Bude zajímavé sledovat, jak na celosvětový úspěch Mitsubishi Outlander PHEV odpoví konkurence mimo řady prémiových automobilek. Třeba taková plug-in hybridní Škoda Kodiaq nebo Nissan X-Trail, to by bylo něco!

Zdroj: Hybrid.cz