Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

3 Crossback E-Tense

Nejprodávanější

Wallbox Pulsar Plus cerna
od 18 890 Kč–4 %
Wallbox Pulsar PLUS
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-9-002
Původně: 18 890 Kč  (–4 %)
od 17 990 Kč
(od 14 867,77 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
Autonabíjení WLBX
Skladem
Kód: WLBX-T2-16
 
od 14 990 Kč
(od 12 388,43 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 11kW
 
11 990 Kč
(9 909,09 Kč bez DPH)
webasto pure black edition 1
Webasto Pure II Black Edition
Skladem
Kód: 5110496A
 
od 13 990 Kč
(od 11 561,98 Kč bez DPH)
Wallbox Ratio SOLID
Wallbox Ratio SOLID
Skladem
Kód: 38810
 
od 18 490 Kč
(od 15 280,99 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
3 690 Kč
(3 049,59 Kč bez DPH)
Charging cable T2 T2
 
4 590 Kč
(3 793,39 Kč bez DPH)
webasto next wallbox
Webasto Next
Skladem
Kód: 5111121E
 
od 20 990 Kč
(od 17 347,11 Kč bez DPH)
Přenosný Wallbox | Zásuvka
Přenosný Wallbox | Zásuvka
Skladem
Kód: 2364/11
 
od 10 990 Kč
(od 9 082,64 Kč bez DPH)
91 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
2 884,30 Kč bez DPH
3 490 Kč
Kód: CHRG-T2-74
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
3 049,59 Kč bez DPH
3 690 Kč
Kód: CHRG-T2-11
Charging cable T2 T2
Tip
3 793,39 Kč bez DPH
4 590 Kč
Kód: 30760
Charging cable T2 T2
Tip
3 793,39 Kč bez DPH
4 590 Kč
Kód: 30660
Charging cable T2 T2 sfeer2
4 371,90 Kč bez DPH
5 290 Kč
Kód: 30680S
Charging cable T2 T2 sfeer2
4 537,19 Kč bez DPH
5 490 Kč
Kód: 30780S
phoenix
od 4 785,12 Kč bez DPH
od 5 790 Kč
Kód: 1623508
Prémiový nabíjecí kabel Typ 2 | Mennekes | 1f/32A max. 7,4 kW
od 5 446,28 Kč bez DPH
od 6 590 Kč
Kód: 39810
Prémiový nabíjecí kabel Typ 2 | Mennekes | 3f/16A max. 11 kW
od 5 611,57 Kč bez DPH
od 6 790 Kč
Kód: 39820
Nahoru
Další produkty

Některé automobilky sází u elektromobilů na futuristické tvary, zatímco jiné vezmou standardní model a namísto spalovací jednotky nainstalují pod kapotu elektromotor. Avantgardní SUV od DS je však od každého něco.

Crossback samo o sobě zaujme svým netradičním vzhledem. Pokud si přidáte ještě zastavěný bateriový pohon, dostanete recept na zajímavý elektromobil, který se však tváří jako (ne)obyčejné SUV.

Crossback samo o sobě zaujme svým netradičním vzhledem. Pokud si přidáte ještě zastavěný bateriový pohon, dostanete recept na zajímavý elektromobil, který se však tváří jako (ne)obyčejné SUV.
foto: Michal Jirák

 

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense na první pohled prakticky nerozeznáte od verze se spalovacím motorem. Oko odborníka vidí odznak na kapotě nebo nápisy vzadu, znalejší veřejnost si všimne registrační značky začínající písmeny EL, ale to je tak všechno.

A my si myslíme, že nejde o špatnou cestu. Futuristické výstřednosti spoustu lidí nechce, což demonstrují i jiné elektromobily, například Volkswagen e-Golf, Audi e-tron, Škoda CITIGOe iV nebo Peugeot e-208.

Jestliže máte bateriemi poháněný vůz primárně na obdiv, tak si nejspíš řídíte Porsche Taycan nebo Tesla Model S/Tesla Model 3.

Za těmito elektromobily se sice skrývají rozmanité schopnosti, kvůli kterým si je mnozí řidiči koupili, ovšem přidruženě k nim se vám dostává pravidelné pozornosti okolí – pozitivní i negativní. Za běžnými (neprémiovými) elektrickými vozy se dnes otočí málokdo. Staly se běžnou součástí našich životů, proto veřejnost příliš nevzrušují – všeobecně vzato.

Teslu nebo Porsche si nemusíte nutně koupit jen z prestižního hlediska, nicméně zvýšené pozornosti okolí se nevyhnete.

Teslu nebo Porsche si nemusíte nutně koupit jen z prestižního hlediska, nicméně zvýšené pozornosti okolí se nevyhnete.
foto: Michal Jirák

 

Avantgardní „déestrojka“ trochu vybočuje i mezi „spalováky“, protože podobně jako japonský Lexus sází na specifický design a individuální přístup. Přestože je vozidlo technicky příbuzné s některými modely z rodiny PSA, konzumenti DS už takoví nejsou. A automobilka to moc dobře ví.

Decentně výstřední

Z toho důvodu její návrháři malují karoserie oblé, tvarované ve stylu francouzského umění a odkazů na historii DS. Výsledkem je atraktivní a líbivé auto, ovšem ne takové, aby vás pomalu na každé křižovatce někdo nadšeně očumoval, nebo po vás házel novinové útržky poukazující na neekologičnost těžby lithia či kobaltu.

SUV se na pohled odlišuje od ostatních aut, nicméně většinově vyvolává pozitivní emoce a není na něm hned poznat, že jezdí čistě na elektřinu.

SUV se na pohled odlišuje od ostatních aut, nicméně většinově vyvolává pozitivní emoce a není na něm hned poznat, že jezdí čistě na elektřinu.
foto: Michal Jirák
 

Krásou se nešetřilo ani uvnitř. Nastupování přes zvýšený práh, designový útvar na bocích vzadu, výše umístěná madla dveří a níže namontované kliky sice mohou zprvu navodit pocit stísněnosti, ale po chvíli užívání zjistíte, že jde vlastně o velmi útulné prostředí protkané příjemnými materiály i vůní. Kabina DS 3 Crossback zkrátka připomíná malý luxusní byt v centru Paříže.

Srdcem vozu je elektromotor o výkonu 100 kW (260 Nm), který roztáčí výhradně přední kola. Pod podlahou pak pracují akumulátory s kapacitou 50 kWh (využitelných 45 kWh) a energie uložená v nich vystačí dle protokolu WLTP na nejvýše 320 km jízdy. Parametry tedy napovídají, že nejde o pouhou městskou stylovku jako v případě nedávno zkoušeného MINI SE. Jaká je však realita?

Že by konečně stylové auto, které někam dojede a není odsouzené jen pro město?

Že by konečně stylové auto, které někam dojede a není odsouzené jen pro město?
foto: Michal Jirák

Cestování ve stylu Paříže

S průměrným elektromobilem stejně nebudete v provozu trhat v rychlostní rekordy, spíše nasadíte defenzivní styl jízdy a využijete (v případě DS 3 CB dvoustupňovou) rekuperaci. Při testování (město a okolí) se kombinovaná spotřeba vozu pohybovala v normálním provozním režimu s aktivní automatickou klimatizací okolo 16 kWh na sto kilometrů.

Vyrazili jsme také dále za hranice betonové džungle, konkrétně z Hradce Králové až k Jindřichovu Hradci a zpátky jeli přes Telč a Jihlavu. Energii jsme doplnili na startu u rychlodobíjecí stanice firmy ČEZ. V Hradci Králové (vyjma věčně obsazené „elektročerpačky“ u Lidlu) rychlé nabíječky (50 kW) jiných společností stejně nenajdete.

DS 3 Crossback E-Tense nabídne sofistikovaný teplotní management, tepelné čerpadlo a aktivní chlazení akumulátorů, díky čemuž snese rychlodobíjení výkonem až 100 kW.

DS 3 Crossback E-Tense nabídne sofistikovaný teplotní management, tepelné čerpadlo a aktivní chlazení akumulátorů, díky čemuž snese rychlodobíjení výkonem až 100 kW.
foto: Michal Jirák
 

Při té příležitosti jsme otestovali také mobilní aplikaci dodavatele proudu a byli poměrně spokojeni. Program rychle lokalizoval naši přesnou polohu, vybrali jsme řádně označený stojan, zapojili konektor a přejetím prstu po displeji telefonu zahájili „tankování“. Našim účelům bohatě posloužil základní tarif pro občasné řidiče BEV či PHEV bez měsíčních závazků, takže 1 kWh stála 7,5 Kč.

Cestování pod taktovkou DS se nese v duchu pohodlí, odhlučnění a příjemných pocitů. Elektrický posilovač řízení ve spolupráci s podvozkem spíše tlumí zpětnou vazbu od předních kol, což sice zabíjí sportovnost, ale o tu u elektrického SUV od DS vážně nejde.

Pod kapotou pracuje elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní) a točivým momentem 260 Nm.

Pod kapotou pracuje elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní) a točivým momentem 260 Nm.
foto: Michal Jirák
 

Byť auto umí zabrat, poslušně drží v zatáčkách díky nižšímu těžišti a disponuje dokonce dynamickým jízdním profilem, prim tu hrají komfort s noblesou.

Komfortně a bez loudání

Test dálkové spotřeby po cirka 350 ujetých kilometrech vyšel také na 16 kWh/100 km, což s přihlédnutím k totožnému městskému elektrickému apetitu znamená průměrný reálný dojezd kolem 280 kilometrů na jedno nabití – bez loudání a s aktivními komfortními spotřebiči.

Baterie sice mají kapacitu 50 kWh, nicméně reálně využijete jen 45 kWh. Výpočty spotřeby proto kalkulují pouze s dostupným energetickým úložištěm.

Baterie sice mají kapacitu 50 kWh, nicméně reálně využijete jen 45 kWh. Výpočty spotřeby proto kalkulují pouze s dostupným energetickým úložištěm.
foto: Michal Jirák
 

Cena (bez slev) začíná solidně vybavený elektromobil DS 3 Crossback E-Tense na částce 995 000 Kč. Technicky podobný Peugeot e-2008 vyjde v základu na 850 000 Kč (akční cena). Byť jde designově rovněž o atraktivní vůz, jeho vesměs plastový interiér zaplavují obyčejné materiály a celkově nejde o nic moc prémiového.

Úhledný interiér elektromobilu DS3 Crossback E-Tense

Úhledný interiér elektromobilu DS3 Crossback E-Tense
foto: Michal Jirák
 

DS má v rukávu mimo dalších služeb také bezplatnou servisní smlouvu FreeDrive, která pokrývá záruku, servisní prohlídky i spotřební materiál (vyjma obutí a kapaliny do ostřikovačů) po dobu pěti let nebo do ujetí 60 tisíc kilometrů.

Objem kufru činí 350 litrů. Po sklopení zadních sedadel vzroste až na 1 050 litrů.<br />

Objem kufru činí 350 litrů. Po sklopení zadních sedadel vzroste až na 1 050 litrů.
foto: Michal Jirák
 

DS 3 Crossback E-Tense je oproti Peugeotu e-2008 atraktivnější, honosnější a celkově propracovanější elektromobil, který nabídne ještě o 10 kilometrů delší homologovaný dojezd.

Hlavně žádné oblé tvary!

Hlavně žádné oblé tvary!
foto: Michal Jirák
 

Mezi pádné argumenty patří též bezplatný servis a pravý pařížský luxus uvnitř. Zkrátka pokud jdete po umělecky laděném elektro-SUV, vezměte rovnou to nejlepší z francouzské produkce.

Zdroj: Hybrid.cz