Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

Niro Plug-in Hybrid

Nejprodávanější

webasto pure black edition 1
od 19 240 Kč–6 %
Webasto PURE Home | kabel Typ 2 | "Mennekes" | max. 22 kW
Akce Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 5110461B
Původně: 19 240 Kč  (–6 %)
od 18 150 Kč
(od 15 000 Kč bez DPH)
wallboxT1
Wallbox s RCD A-EV | integrovaný kabel Typ 2 | "Mennekes" | až 22kW
možnost instalace + dárek zdarma
Skladem
Kód: 1115/3-7
 
od 13 390 Kč
(od 11 066,12 Kč bez DPH)
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 35345
 
od 14 780 Kč
(od 12 214,88 Kč bez DPH)
nabijeni kabel T2
 
3 790 Kč
(3 132,23 Kč bez DPH)
Detail
Nabijeci kabel elektromobilu 2
10 990 Kč –18 %
Původně: 10 990 Kč  (–18 %)
8 990 Kč
(7 429,75 Kč bez DPH)
Detail
Ratio Wallbox
Home Box s DC ochranou | kabel Typ 2 | "Mennekes" | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 35328
 
od 16 510 Kč
(od 13 644,63 Kč bez DPH)
homebox (5)
Smart HomeBox | až 22 kW
možnost instalace
Skladem
Kód: EM-HB-36-KEY
 
od 19 890 Kč
(od 16 438,02 Kč bez DPH)
EV nabíjecí kabel Typ 2 | "Mennekes" | 1f/16A max. 3,7 kW
4 990 Kč –20 %
Původně: 4 990 Kč  (–20 %)
3 990 Kč
(3 297,52 Kč bez DPH)
Detail
79915 1000 int 04
 
5 690 Kč
(4 702,48 Kč bez DPH)
Detail
48 položek celkem
nabijeni kabel T2
3 132,23 Kč bez DPH
3 790 Kč
Kód: T2-1F-16A
EV nabíjecí kabel Typ 2 | "Mennekes" | 1f/16A max. 3,7 kW
Novinka Tip
4 990 Kč –20 %
3 297,52 Kč bez DPH
3 990 Kč
Kód: 30560
76971 2000 int 04
Novinka
Kód: 1623506
79915 1000 int 04
4 702,48 Kč bez DPH
5 690 Kč
Kód: 1627131
Prémiový nabíjecí kabel Typ 2 | Mennekes | 1f/16A max. 3,7 kW
od 4 954,55 Kč bez DPH
od 5 995 Kč
Kód: 31240B
Prémiový nabíjecí kabel Mennekes 32A | 1 fáze | do 7,4 kW
6 420,66 Kč bez DPH
7 769 Kč
Kód: 31244B
prenosna nabijecka type2
Tip
9 000 Kč bez DPH
10 890 Kč
Kód: PCHT2-S
Type 2 + 16A EVSE + Schuko
Novinka
9 082,64 Kč bez DPH
10 990 Kč
Kód: ZEN-T2S2
Nahoru
Další produkty

Stejně jako má Hyundai Ioniq své tři varianty pohonu, dostane je brzy i Kia Niro. Po testu její hybridní verze jsme tedy vyzkoušeli plug-in hybrid.

auto test plug-in hybridu Kia Niro PHEV

Crossover nebo hatchback? Rozhodněte sami. Zvenčí ale proti hybridní verzi Nira poznáte rozdílů jen málo. Místo "eco hybrid" je na autě nápis "eco plug-in" a navíc jeden kryt nabíjecí zásuvky.
foto: Hybrid.cz

 

Proti čistě hybridní verzi Kia Niro Hybrid je příplatek za plug-in hybrid nemalých 375 000 Kč. Základní cena Kia Niro PHEV začíná na 984 980 Kč a na auto dostanete záruku 7 let/150 000 km.

Oficiální čísla říkají, že průměrná kombinovaná spotřeba na prvních 100 km bude 1,3 l/100 km, čistě na elektřinu ujede díky 8,9kWh baterii až 58 km a dobíjet ji budete 2 a čtvrt hodiny. V reálu je samozřejmě všechno poněkud méně optimistické.

Městský crossover, velikostně odpovídající Fordu C-MAX, reálně zvládá ujet čistě na elektřinu spíš nějakých 40 km až 45 km normální jízdou v jarním a letním počasí, na letních pneumatikách. V závislosti na kvalitě domácí elektroinstalace se nabíjí spíše kolem tří až čtyř hodin.

Kia Niro PHEV nebo obecně Niro není žádné velkolepě prostorné auto, ale čtyři a půl cestujících se do něj pohodlně vměstná.

Kia Niro PHEV nebo obecně Niro není žádné velkolepě prostorné auto, ale čtyři a půl cestujících se do něj pohodlně vměstná.
foto: Hybrid.cz
 

Palubní nabíječka má max. výkon 3,3 kW (230 V, 15 A), ale takovým výkonem zvládne bezpečně nabíjet jen z Mennekes kabelu Typ 2. Nabíječka dodávaná s vozidlem umí rozpoznat proud ze sítě, ale je omezen na max. 10 A/230 V. 

Městský crossover, který někdo může označovat i jako hatchback, pohání stejný 1,6l GDi motor o výkonu 104 koní (77,2 kW) jako čistě hybridní Niro. Elektromotor ovšem nabízí vyšší výkon 60 koní (44 kW). Celkový výkon pohonného ústrojí je pak 141 koní (104 kW).

Navigace umí graficky znázornit i dojezd čistě na elektřinu, ale u plug-in hybridu je to vlastně jen taková příjemná drobnost, zatímco u elektromobilu klíčová vlastnost.

Navigace - jinak rychlá a přehledná - umí graficky znázornit i dojezd čistě na elektřinu, ale u plug-in hybridu je to vlastně jen taková příjemná drobnost, zatímco u elektromobilu klíčová vlastnost.
foto: Hybrid.cz
 

Je proto cítit, že zrychlení je proti hybridní verzi lepší. Oficiálně zvládne Niro PHEV zrychlit 0-100 km/h během 10,8 sekundy. Max. rychlost je omezena 172 km/h, což naprosto dostačuje pro pohodlné cestování.

Stejně jako hybridní Niro, i plug-in hybridní verze působí jako normální a rodinné auto. Přehledná palubní deska, jednoduchý volič jízdních režimů a žádný přehršel jízdních módů (jediný je vlastně Sport). Za to všechno sbírá auto plusy.

Kia Niro PHEV se řídí stejně dobře, jako klasicky hybridní Niro.

Kia Niro PHEV se řídí stejně dobře, jako klasicky hybridní Niro.
foto: Hybrid.cz
 

Líbila se nám i spotřeba. Je samozřejmě vzdálena oficiálnímu průměrnému údaji, ale přeci jen se nám ji při 100km až 150km výletech dařilo držet v rozmezí 2,8 l/100 km až 3,5 l/100 km. Po ujetí 1497 km nám nakonec palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 2,9 l/100 km s tím, že auto jsme pravidelně po každé jízdě nabíjeli.

Zatímco čistě hybridní Niro umí jezdit i kolem 4 l/100 km, s plug-in hybridem se při pravidelném nabíjení snadno dostanete ještě o litr níž.

Zatímco čistě hybridní Niro umí jezdit i kolem 4 l/100 km, s plug-in hybridem se při pravidelném nabíjení snadno dostanete ještě o litr níž.
foto: Hybrid.cz
 

O přenos síly motoru na přední kola se stará dvouspojková šestistupňová automatická převodovka. Není jí co vytknout. Nenabízí samozřejmě tak plynulý chod jako CVT, resp. e-CVT u Toyoty, ale žádného škubání se bát nemusíte. Pokud ale rádi dupete na plyn, budete si muset zvyknout na vyšší hluk, protože automatická převodovka ráda řadí až při vysokých otáčkách.

Když budete Kia Niro PHEV plug-in hybrid nabíjet třeba z domácí solární elektrárny, můžete těch cca 45 km urazit čistě bez emisí.

Když budete Kia Niro PHEV plug-in hybrid nabíjet třeba z domácí solární elektrárny, můžete těch cca 45 km urazit čistě bez emisí.
foto: Hybrid.cz
 

Baterie je umístěna v kufru, čímž se jeho objem snížil na neoslnivých 324 litrů. Objem palivové nádrže činí 43 litrů, což při pravidelném nabíjení a průměrné spotřebě kolem 3 l/100 km dává slušný nájezd na jedno naplnění. Ale jako u každého plug-in hybridu, i v případě Niro PHEV nejvíc záleží na pravidelnosti nabíjení.

Jízními vlastnostmi se auto v zásadě nijak neliší od hybridní verze. Plug-in hybridu Kia Niro PHEV tak prakticky není vytknout co jiného, než vysokou cenu. Ta jde ale ruku v ruce s ostatní konkurencí v ranku plug-in hybridů, které se dnes prakticky všechny pohybují kolem jednoho milionu korun.

Kia Niro PHEV

Kia Niro PHEV
foto: Hybrid.cz
 

Navíc nutné zmínit i čistě elektrickou konkurenci, jakou je např. Hyundai Kona Electric. Tohle auto se už i v Česku začíná prodávat, a to za cenu začínající na 899 990 Kč (dojezd 312 km WLTP), s dojezdem 482 km WLTP vás pak elektrická Kona vyjde na 1 059 990 Kč.

To už tak propastný rozdíl od plug-in hybridního Nira není. Dostanete přitom plně elektrické auto bez starosti o spalovací agregát. Pravda, Kona je svými rozměry o něco menší, ale kupodivu má například o malinko větší kufr (332 litrů).

Zdroj: Hybrid.cz