Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

Transit Custom Plug-in Hybrid

Nejprodávanější

Wallbox Pulsar Plus
Wallbox Pulsar PLUS
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-9-002
 
od 22 490 Kč
(od 18 586,78 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
Autonabíjení WLBX
Skladem
Kód: WLBX-T2-16
 
od 14 990 Kč
(od 12 388,43 Kč bez DPH)
webasto pure black edition 1
od 19 390 Kč–11 %
Webasto Pure II Black Edition
Skladem
Kód: 5110496A
Původně: 19 390 Kč  (–11 %)
od 17 490 Kč
(od 14 454,55 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
3 490 Kč
(2 884,30 Kč bez DPH)
HB smart
SmartBox | až 4 stanice
Skladem
Kód: 37622
 
od 23 890 Kč
(od 19 743,80 Kč bez DPH)
01 EL JB2G2 Overview
od 29 990 Kč–9 %
JUICE BOOSTER 2
Momentálně nedostupné
Kód: EL-JB2E2
Původně: 29 990 Kč  (–9 %)
od 27 490 Kč
(od 22 719,01 Kč bez DPH)
webasto next wallbox
od 28 920 Kč–26 %
Webasto Next
Skladem
Kód: 5111121C
Původně: 28 920 Kč  (–26 %)
od 21 790 Kč
(od 18 008,26 Kč bez DPH)
copperSB overview 1024x922
27 990 Kč –13 %
Wallbox Cooper SB
Skladem
Kód: CPB1-S-2-4-8-002
Původně: 27 990 Kč  (–13 %)
24 490 Kč
(20 239,67 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 3,7
 
9 990 Kč
(8 256,20 Kč bez DPH)
61 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
2 884,30 Kč bez DPH
3 490 Kč
Kód: CHRG-T2-37
EV nabíjecí kabel Typ 2 | 1f/16A max. 3,7 kW
Akce Tip
4 990 Kč –12 %
3 628,10 Kč bez DPH
4 390 Kč
Kód: 30560
31240B
od 4 371,90 Kč bez DPH
od 5 290 Kč
Kód: 31240B
76971 2000 int 04
Akce
od 11 690 Kč –51 %
od 4 702,48 Kč bez DPH
od 5 690 Kč
Kód: 1623506
79915 1000 int 04
Akce
12 490 Kč –52 %
4 950,41 Kč bez DPH
5 990 Kč
Kód: 1627131
Prémiový nabíjecí kabel Mennekes 32A | 1 fáze | do 7,4 kW
6 024,79 Kč bez DPH
7 290 Kč
Kód: 31244B
Autonabijeni GO 3,7
Tip + dárek zdarma
8 256,20 Kč bez DPH
9 990 Kč
Kód: GO-T2-37
PB251369alfa
od 8 256,20 Kč bez DPH
od 9 990 Kč
Kód: 1757/5 M
MobiBox | Typ 2 | 13A max. 3 kW
od 9 082,64 Kč bez DPH
od 10 990 Kč
Kód: 31320
Nahoru
Další produkty

První čtvrtletí letošního roku jsme se ponořili do segmentu užitkových vozů. Klasickým redakčním testem prošel Renault Kangoo Z.E., Volkswagen e-Crafter a vyzkoušeli jsme také očekávanou novinku Ford Transit Custom PHEV.

auto Ford Transit Custom PHEV plug-in hybrid dodávka

Plug-in hybridní dodávka Ford Transit Custom PHEV
foto: Ford

 

Ford Transit je na poli dodávek tradiční pojem. Když koncem roku 2018 představila automobilka na veletrhu užitkových automobilů v Hannoveru hybridní verzi, kde spalovací motor plní pouze roli generátoru eletrické energie, nebyli jsme určitě jediní, kdo zpozorněl. Sériové hybridy chápeme jako zajímavý přechod mezi konvenčními vozy a elektromobily. Neváhali jsme a přijali pozvání do belgického Lommelu s příslibem, že se tam dozvíme víc.

Kdo ale čeká klasický test, toho musíme bohužel zklamat. Testovací polygon Fordu je provozován téměř ve vojenském režimu. Před vstupem jsme museli odevzdat foťáky, mobilní telefony, čekali jsme i pytel přes hlavu, a uháněli kamsi lesem, kde se rozsprostřelo velmi zajímavé zázemí pro testování novinek.

Nový Ford Transit Custom zaujal už designem exteriéru a interiéru. Na první pohled působí skoro luxusním dojmem. Nutno dodat, že jsme dostali auto “v plné palbě”, což hraje jistě nezanedbatelnou roli. Nás ale spíše než subjektivní hodnocení designu zajímal pohon a testovací jízda.

Hybridní ústrojí neomezuje prostor

Základním kamenem plug-in hybridu je baterie. V tomto případě se jedná o 13,6kWh li-ionku, která je zabudovaná do podlahy a žádným způsobem neomezuje nákladový prostor. Energie vystačí elektromotoru pohánějícímu přední kola až na 50 km.

Ford Transit Custom PHEV

Ford Transit Custom PHEV
foto: Ford
 

Dále je k dispozici 54l nádrž na benzín a úsporný spalovací motor EcoBoost 1.0 l o max. výkonu 75 kW. Jedná se však o sériový hybrid, takže na kola jde pouze energie z elektromotoru, benzínový agregát funguje pouze jako elektrocentrála.

 

S nabitou baterií a plnou nádrží máme k dispozici cca 500 km dojezdu, což je pro potřeby krátké testovací jízdy až až. Akcelerace je skvělá, jak už to u elektromobilů bývá. Dá se odhadovat, že i při plně naloženém voze (více než 1000 kg nákladu) bude elektropohon propůjčovat dodávce nadstandardní mrštnost. Stejně tak brzdy, občas slabší stránka elektromobilů, se dobře dávkují. Navíc lze zařadit vyšší stupeň rekuperace, kdy brzdový pedál není ve většíně případů potřeba.

O elektrický pohon se řidič nemusí starat. Ale může. Vůz je vybaven čtyřmi režimy - “EV now”, tedy vynucení jízdy na elektřinu, “EV later”, kdy pohon zachovává aktuální úroveň nabití baterie a “EV charge”, při kterém benzénový agregát dobije baterii až na 70 %. Čtvrtým režimem je pak automatika, která sama odhaduje, co je v dané situaci vhodné.

jízdní módy Ford Transit Custom PHEV

Jízdní módy Ford Transit Custom PHEV
foto: Ford
 

Nabíjení z normální zásuvky zabere asi 5 hodin, v případě vyššího proudového jištění může klesnou asi na 3 hodiny. Výhodou je absence jakékoli složité a drahé nabíjecí infrastruktury.

Hodnocení krátkého testu pro sériový hybrid od Fordu vyznívá velmi příznivě. Jak už bylo zmíněno v úvodu, ve stejném období, kdy jsme bleskově testovali tento model, jsme jezdili také ve dvou dalších čistě elektrických dodávkách. Společným jmenovatelem byla zima, což vrhá na celou problematiku trochu jiné světlo, než studium tabulkových hodnot.

Ford Transit Custom PHEV

Ford Transit Custom PHEV
foto: Ford
 

Faktem je, že zimní provoz elektromobilům a především jejich bateriím příliš nepřeje. Dojezd klesá rychleji, než by si řidič přál. Stres z uvíznutí s vybitou baterií je taktéž vyšší, protože čekat na odtahovku v květnu pod rozkvetlou třešní je daleko příjemnější, než mrznutí v autě kdesi v závěji. Všechny tyto faktory hrají do karet sériovému plug-in hybridu.

Jsou tu ale ještě další aspekty. Vyzpovídali jsme dopravce působícího v dnes velmi oblíbené a stále rostoucí oblasti přepravy balíků. Je až s podivem, jak malé denní nájezdy mají jejich služební auta. Na jedné trase průměrně 41 km, na druhé 49 km.

Další auta s přehledem do 70 km. Pořízení čistého elektromobilu s dojezdem kolem 130 km by tak bylo zbytečné a navíc problematické z hlediska nabíjení. V určitých případech (např. Vánoce) sice auta najedou jen něco málo kilometrů navíc oproti běžnému režimu, na trase však stráví třeba 12 hodin. Tudíž pak není čas na plné dobití z klasické zásuvky.

Ford Transit Custom PHEV se v tomto ohledu jeví jako velmi zajímavý kompromis. Většinu cest absolvuje na elektřinu, nabije se z klasické zásuvky za přijatelnou dobu a řidiči, už tak dost stresovaní náročným zaměstnáním, nemusí neustále hlídat dojezd. Čas ukáže. My však tomuto modelu předpovídáme velkou budoucnost.

Zdroj: Hybrid.cz