Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

X3 xDrive30e

Nejprodávanější

Wallbox A EV
 
od 14 990 Kč
(od 12 388,43 Kč bez DPH)
webasto pure black edition 1
od 19 390 Kč–4 %
Původně: 19 390 Kč  (–4 %)
od 18 990 Kč
(od 15 694,21 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
3 790 Kč
(3 132,23 Kč bez DPH)
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
 
od 14 990 Kč
(od 12 388,43 Kč bez DPH)
01 EL JB2G2 Overview
od 29 990 Kč–8 %
JUICE BOOSTER 2 | Typ 2
Skladem
Kód: EL-JB2E2
Původně: 29 990 Kč  (–8 %)
od 27 490 Kč
(od 22 719,01 Kč bez DPH)
PulsarPlus0001
Wallbox Pulsar PLUS | kabel Typ 2 | max. 22 kW
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-3-002-C
 
od 23 190 Kč
(od 19 165,29 Kč bez DPH)
HB recht T2
 
od 16 510 Kč
(od 13 644,63 Kč bez DPH)
EV nabíjecí kabel Typ 2 | 1f/16A max. 3,7 kW
4 990 Kč –16 %
Původně: 4 990 Kč  (–16 %)
4 190 Kč
(3 462,81 Kč bez DPH)
Autonabijeni GO 3,7
 
10 690 Kč
(8 834,71 Kč bez DPH)
55 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
3 132,23 Kč bez DPH
3 790 Kč
Kód: CHRG-T2-37
EV nabíjecí kabel Typ 2 | 1f/16A max. 3,7 kW
Akce Tip
4 990 Kč –16 %
3 462,81 Kč bez DPH
4 190 Kč
Kód: 30560
76971 2000 int 04
od 4 404,96 Kč bez DPH
od 5 330 Kč
Kód: 1623506
79915 1000 int 04
4 702,48 Kč bez DPH
5 690 Kč
Kód: 1627131
Prémiový nabíjecí kabel | Typ 2 | 1f/16A max. 3,7 kW
od 4 954,55 Kč bez DPH
od 5 995 Kč
Kód: 31240B
Prémiový nabíjecí kabel Mennekes 32A | 1 fáze | do 7,4 kW
6 520,66 Kč bez DPH
7 890 Kč
Kód: 31244B
PB251369alfa
od 8 256,20 Kč bez DPH
od 9 990 Kč
Kód: 1757/5 M
Autonabijeni GO 3,7
Novinka Tip + dárek zdarma
8 834,71 Kč bez DPH
10 690 Kč
Kód: GO-T2-37
eveline ii displej nove
Novinka + dárek zdarma
od 9 495,87 Kč bez DPH
od 11 490 Kč
Kód: ZCT21615
Nahoru
Další produkty

U BMW se s plug-in hybridy roztrhl pytel. Vedle elektrifikované řady 3 si můžete pořídit také jejího terénního sourozence X3. S každou generací toto SUV roste a pomalu se stává z auta pro bohaté manželky plnohodnotným rodinným autem. Vždyť aktuální X3 se velikostně může v klidu porovnávat s první generací velké X5. BMW plug-in hybridy dodává i se šestiválci, tady si ale musíme vystačit se čtyřválcem. Jak si slabší verze hybridu poradí zároveň s nejtěžším kouskem v nabídce?

Zvenku plug-in hybrid moc nepoznáte. Jak je vidět na testovaném kousku, i na elektrifikovanou verzi můžete nasadit M-Paket, což u dřívějších modelů nešlo. Jedinou změnou je označení a samozřejmě také nabíjecí port za levým předním kolem. Jinak jde o pěkný kus auta, který ale na rozdíl od X5 nepůsobí zavalitě. Je to dáno také výškou 1 676 mm, jedině zde se čísla nezvětšují. Na délku autu naměříte 4 708 mm, na šířku 1 881 mm a rozvor je poctivých 2 864 mm.

Osobně se mi moc líbí větší maska s aktivními klapkami, které umí držet v motoru ideální teplotu nebo zlepšit aerodynamiku. S 20" koly a M-Paketem auto vypadá skvěle. Trošku zvláštně působí světla, která dodávají lehce hloupoučký výraz při pohledu zepředu.

Technické parametry BMW X3 30e

Po nastoupení je vše tak, jak má být. Rozložení i vzhled je typické BMW poslední doby, zde je přidáno pár efektních znaků M-paketu. Pokud jste zvyklí na BMW X5, rozdíl v prostoru především na šířku poznáte. Mně ale „kokpitovější“ pocit uvnitř vyhovoval, je vlastně dost podobný tomu v klasické řadě 3. Rozhodně zde netrpíte nedostatkem, a to ani ve druhé řadě.

Kufr doznal úbytku kvůli baterii plug-in hybridu o rovných 100 litrů. Celkově tak můžete počítat s prostorem 450 litrů, což je pořád velice slušná hodnota a celý testovací týden mě objem kufru neomezil. Ve vyšší hraně kufru najdete vedle baterky také menší prostor pro nabíjecí kabely. V prostoru zavazadelníku samozřejmě nechybí různá poutka, 12V nabíjecí zásuvka a lze zde také pohodlně sklopit zadní sedadla.

 

BMW X3 30e

 

Kůže interiéru působí velice hodnotně, stejně jako zbytek vnitřku. Sedačky jsou vybaveny dofukem a jsou kompletně nastavitelné. Pohodlnou polohu zde najde opravdu každý a nabízí skvělé boční vedení. Jak je dnes již nutností, všude najdete nabíjecí porty jak USB, tak novější USB-C, a to i pro cestující vzadu. Nechybí ani bezdrátová nabíječka, takže nouzi váš chytrý telefon určitě mít nebude.

Středový displej má exkluzivní kvalitu, kontrast a rozlišení. Na 10,25 palcích umí zobrazit veškeré funkce, na které jste zvyklí. Nechybí rozdělení displeje a možnost zobrazit více informací najednou. Ne, že by nebyl infotainment intuitivní, ale přijde mi zbytečné měnit každé dva roky uživatelské rozhraní. Líbilo se mi menu před 5 lety, kdy začal iDrive být skutečně intuitivní. Fajn byly také dlaždice, které se daly upravovat podle preferencí uživatele. Nevadí mi ani widgety, které se taktéž dají lehce upravit. Nemyslím si ale, že je potřeba rozhraní měnit tak často. Sžijete se však velmi rychle. Především, pokud máte s BMW již nějakou zkušenost. Dost vám pomůže ovládání kulatým ovladačem iDrive, dotykový displej, gesta i hlasové ovládání.

 

BMW X3 30e

 

Ještě větší displej je před řidičem místo klasických budíků. Digitální přístrojový štít má 12 palců, ale BMW již delší dobu chybí větší možnost personalizace. Tak velký a kvalitní displej by šel využít určitě lépe. Většina ukazatelů nelze vyměnit, zobrazit tak lze pouze klasické informace palubního počítače, bezpečnostní asistenty nebo mapu. Nelze ale například mapu roztáhnout přes celý displej. Vzhled se mění v závislosti na režimu jízdy ECO Pro, Comfort, Sport. Škoda, že i v režimu Comfort se ukazuje na přístrojovém štítu pouze ukazatel „síly“ a ne otáčkoměr. BMW tak ukazuje, že spalovací motor se dostává stále více do pozadí. V režimu Sport prostředí ukazatelů zrudne a vidíte vše, co potřebujete.

Naprosto skvěle funguje barevný head-up displej, který je dostatečně velký a přehledný. Všechny důležité informace vám naservíruje přímo na cestu před vámi, a to včetně výstražných znameních nebo dopravních značek.

Jak už vám nejspíš došlo, pod kapotou najdete plug-in hybridní ústrojí. Zážehový dvoulitr o výkonu 184 koní je kombinovaný s elektromotorem v automatické převodovce. Elektromotor má sám o sobě 109 koní, celkový systémový výkon činí 292 koní, točivý moment má 420 Nm. Spotřeba by měla být od 2,4 litru na 100 kilometrů. Hodnota to není nereálná, musíte ale splnit několik předpokladů. Emise CO2 činí podle WLTP 56 g na kilometr. Nedostanete se tak pod 50 g, což znamená že vám parkování na modrých zónách v Praze zůstane zapovězeno.

Ve srovnání s čistě benzinovou alternativou plug-in hybrid přidává 275 kilogramů váhy. Dieselová 30d je lehčí jen o 175 kg. Konečných 2 065 kg není na tak velké auto zas tak hrozné, plug-in hybrid je ale jediný s hmotností přes 2 tuny.

Celkový výkon 292 koní a točivý moment 420 Nm je naprosto dostačující. Samo o sobě mluví zrychlení z nuly na sto kilometrů za 6,1 vteřiny, maximální rychlost je pak 210 km/h. Pořádně bych si promyslel zvolený podvozek. Ten, který je součástí M-Paketu, je ve spojení s 20" koly opravdu dost tuhý. Pokud je vaším snem brousit okresky, pak je tužší podvozek v pořádku (možná bych si ale rozmyslel, jestli zvolit SUV). V jiných případech bych si vystačil s klasickým podvozkem, podle mě se bude hodit více.

Test BMW X5 xDrive 45e jako úsporné rodinné auto – SUV, které moc benzínu nepotřebuje

Pokud ale přepnete na pádla a zvolíte režim Sport, dostane se vám překvapivě dost zábavy. Auto umí být až nebezpečně rychlé a ihned budete chtít vyzkoušet jeho limity. Pořád platí, že BMW se snaží alespoň něco sportovnosti vtisknout každému autu a hybridní SUV (jakkoli to zní zvláštně) není výjimkou.

Nejvíce vás asi bude zajímat spotřeba. Začněme elektrickým režimem. Nabití 12kWh baterie skrze port za levým předním kolem trvá 6 hodin z klasické zásuvky. Pokud natrefíte na wallbox nebo nabíječku pro elektromobily, nabíjení zabere 3,5 hodiny. Na začátku mi auto ukazovalo dojezd čistých 33 kilometrů. Naštěstí je ale BMW více než férové a je ve svých předpovědích spíš defenzivnější. Na první pokus jsem s plně nabitým autem ujel 42 km a napodruhé dokonce 51 kilometrů.

Pokud s autem plánujete jezdit bez nabíjení, počítejte s osmi litry benzinu při klasických přesunech. Na dálnici jsem se viděl spotřebu 8,6 litru, dobil jsem však 12 kilometrů dojezdu na elektřinu, které si auto šetří do města. Velmi těžko se spotřeba měří, protože auto buď nabíjí, nebo se snaží baterii využívat. Takový výlet z Prahy do Orlických hor a zpět pouze s jedním nabíjením vyšel na krásných 5,9 l/100 km. Bez nabíjení klidným tempem zvládnete okresku za 5,5 litru. Celkově jsem s autem ujel 609 kilometrů, nabíjel jsem jen párkrát a finální spotřeba činila 6 litrů. Myslím, že jde o velice dobré skóre, když vezmete v potaz, že součástí byly i dynamické testy. Jen pro zajímavost, novinářské auto mělo za celý svůj krátký život 8,5 l/100 km od vyjetí z výrobního závodu. Číslo je to velmi nízké, novináři se totiž s autem nepárají, navíc auto často dlouho stojí nastartované například kvůli focení.


BMW X3 30e

 

BMW X3 je velmi vyspělým autem. Vlastně je na zamyšlení, jestli někdo potřebuje velkou X5. Věřím, že 90 % majitelů bude o malinko menší X3 stačit, samozřejmě pokud nepotřebujete 7 sedadel. Technologie dodané v menším balení si s ničím nezadají s luxusními limuzínami a zde máte výhodu překonání lehčího terénu. Systém xDrive funguje výtečně a nemusíte se bát vyštrachat se k horské chatě bez řetězů. Plug-in hybridní pohon má opět smysl, pokud v práci/doma máte možnost nabíjení. I bez nabíjení se ale může jevit hybrid jako komfortnější než diesel, spotřeba bude podobná, a benzin má mnohem příjemnější projev. Jedinou pihou na kráse je nemožnost parkovat v centru Prahy na modrých zónách zdarma.

Zdroj: fdrive