Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

Enyaq iV

Nejprodávanější

Go 11kW
 
11 990 Kč
(9 909,09 Kč bez DPH)
Autonabijeni Wlbx wallbox
 
od 14 990 Kč
(od 12 388,43 Kč bez DPH)
webasto pure black edition 1
od 19 390 Kč–4 %
Původně: 19 390 Kč  (–4 %)
od 18 990 Kč
(od 15 694,21 Kč bez DPH)
EV nabíjecí kabel Typ 2 | 3f/16A max. 11 kW
5 590 Kč –14 %
Původně: 5 590 Kč  (–14 %)
4 790 Kč
(3 958,68 Kč bez DPH)
PulsarPlus0001
Wallbox Pulsar PLUS | kabel Typ 2
Skladem
Kód: PLP1-0-2-4-3-002-C
 
od 23 190 Kč
(od 19 165,29 Kč bez DPH)
01 EL JB2G2 Overview
od 29 990 Kč–8 %
JUICE BOOSTER 2
Skladem u výrobce
Kód: EL-JB2E2
Původně: 29 990 Kč  (–8 %)
od 27 490 Kč
(od 22 719,01 Kč bez DPH)
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
 
od 14 990 Kč
(od 12 388,43 Kč bez DPH)
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
 
4 590 Kč
(3 793,39 Kč bez DPH)
HB recht T2
 
od 16 510 Kč
(od 13 644,63 Kč bez DPH)
52 položek celkem
T2 ev nabijeci kabel autonabijeni
Tip
3 793,39 Kč bez DPH
4 590 Kč
Kód: CHRG-T2-11
EV nabíjecí kabel Typ 2 | 3f/16A max. 11 kW
Akce Tip
5 590 Kč –14 %
3 958,68 Kč bez DPH
4 790 Kč
Kód: 30760
79915 1000 int 04
4 950,41 Kč bez DPH
5 990 Kč
Kód: 1627135
Prémiový nabíjecí kabel Typ 2 | Mennekes | 3f/16A max. 11 kW
od 5 430,58 Kč bez DPH
od 6 571 Kč
Kód: 31280B
Vinutý nabíjecí kabel Typ 2 | Mennekes | 3f/16A max. 11 kW
7 595,04 Kč bez DPH
9 190 Kč
Kód: 31283B
Go 11kW
Novinka Tip + dárek zdarma
9 909,09 Kč bez DPH
11 990 Kč
Kód: GO-T2-11
PB041291 alfa edited2
+ dárek zdarma
od 10 322,31 Kč bez DPH
od 12 490 Kč
Kód: 1604/5 M
Autonabijeni Wlbx wallbox
Tip možnost instalace + dárek zdarma
od 12 388,43 Kč bez DPH
od 14 990 Kč
Kód: WLBX-T2-16
Nahoru
Další produkty

Elektromobil Škoda Enyaq iV se v Mladé Boleslavi začal vyrábět už 25. listopadu 2020. Teprve nyní se k němu ale konečně dostali novináři.

elektromobil škoda enyaq iv první dojmy test

Baterie o celkové kapacitě 82kwh dává elektromobilu Škoda Enyaq iV dojezd až 537 km WLTP. Skládá se z 12 modulů, každý obsahuje 24 li-ion článků (288 celkem). V případě potřeby lze vyměnit či opravit právě jen poškozený modul.
foto: Hybrid.cz

 

Elektromobil Škoda Enyaq iV jsme zatím dostali k dispozici pouze na jeden den. Šlo o "zadokolky" s 82kWh baterií (z toho 77 kWh využitelných). Kromě těchto verzí označovaných jako 80 se v Česku bude prodávat ještě verze 60 s baterií 62 kWh (58 kWh využitelných) a časem také verze se dvěma elektromotory a pohonem všech čtyř kol.

Testovaná verze nabízela max. výkon 150 kW a elektronicky omezenou max. rychlost 160 km/h. Zrychlení 0-100 km/h zvládá tato verze za 8,6 vteřiny, takže žádný rychlík to není. Vzadu jsou skutečně brzdy bubnové, což mnohé u německé koncernové platformy MEB, na které je Enyaq iV postaven, překvapilo.

Škoda Enyaq iV měří na délku 4649 mm, šířku má 1879 mm a výšku 1616 mm. Rozvor činí 2770 mm. Je postaven na platformě MEB koncernu Volkswagen, podobně jako třeba Volkswagen ID.3 nebo Volkswagen ID.4.
foto: Hybrid.cz
 

Přední brzy jsou kotoučové, s kotouči s vnitřním chlazením a dvoupístovými plovoucími třmeny (pro verzi 80). Verze 60 má jednopístové třmeny. A samozřejmě také nižší max. výkon, a to 132 kW. Verze 60 a 80 se liší také aerodynamickým koeficientem, který významně ovlivňují i použitá kola.

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV
foto: Hybrid.cz
 

S běžnými koly jsou hodnoty cd u verze 60 na 0,262 a u 80 na 0,267. Speciální aero kola, která zatím nejsou k dispozici, ale brzy budou, dokážou u verze 60 snížit koeficient až na hodnotu 0,257. Hodnota nicméně vždy závisí na konkrétní konfiguraci modelu.

Auto je výsostně prostorné, nabízí spoustu místa řidiči, cestujícím i zavazadlům.

Auto je výsostně prostorné, nabízí spoustu místa řidiči, cestujícím i zavazadlům.
foto: Hybrid.cz
 

Provozní hmotnost elektromobilu Škoda Enyaq iV je 1965-2160 kg pro verzi 60 a úctyhodných 2090-2308 kg pro verzi 80. Na autě je to cítit, ale protože jsou baterie v podvozku, rozhodně se nemusíte obávat efektu "kolébající se loď na vodě" jako u jiných SUV.

Škoda Enyaq iV

Design elektromobilu Škoda Enyaq iV se povedl. Ještě více vynikne ve vícebarevném provedení.
foto: Hybrid.cz
 

Námi testovaný vůz byl vybaven obřími 21" koly, která sice vypadají opravdu dobře, ale bezesporu snižují celkovou energetickou efektivitu a co víc, na časně jarní české silnice se opravdu nehodí. Cítit je v nich totiž každý malý výtluk, a že jich je.

Elektromobil Škoda Enyaq iV je prvním elektromobilem značky Škoda postaveným na koncernové platformě MEB.

Elektromobil Škoda Enyaq iV je prvním elektromobilem značky Škoda postaveným na koncernové platformě MEB.
foto: Hybrid.cz
 

Interiéru dominuje velký 13" dotykový displej uprostřed. Je pěkný, ale Škoda Auto bohužel ani v roce 2022 nedokáže zajistit ve svých vozech zcela plynulý a rychlý infotainment. Ovládání se nám sekalo a místy bylo i nepřehledné. Snad to spraví budoucí softwarové opravy. A hlasová asistentka Laura? Tak s tou moc nepokecáte...

Infotainment elektromobilu Škoda Enyaq iV je nabití funkcemi a konektivitou. Problém je, že se hodně seká a odezva je často dost pomalá. Takhle prosím ne. Doufejme, že to spraví brzký update softwaru.

Infotainment elektromobilu Škoda Enyaq iV je nabití funkcemi a konektivitou. Problém je, že se hodně seká a odezva je často dost pomalá. Takhle prosím ne. Doufejme, že to spraví brzký update softwaru.
foto: Hybrid.cz
 

Zatímco středový displej infotainmentu je opravdu velký, přístrojový panel za volantem má podobu displeje s úhlopříčkou pouhých 5,3 ". Je opravdu miniaturní a v celé přístrojové desce vypadá spíš jako nezvaný host.

Škoda argumentuje tím, že jeho funkci přebírá HUD s rozšířenou realitou, ale pak by podle našeho názoru bylo lepší nemít přístrojový panel žádný. Jinak měl být výrazně větší, tohle je u auta za skoro milion a půl ostuda.

Co je to tam pod tím volantem? Aha, škvíra přístrojového panelu.

Co je to tam pod tím volantem? Aha, škvíra přístrojového panelu.
foto: Hybrid.cz
 

Za den jsme s autem najeli 104 km, z toho asi polovinu po dálnici. I proto nás příjemně překvapila průměrná spotřeba 19,4 kWh/100 km. Netopili jsme a klimatizace byla zapnutá všeho všudy 10 minut. Dobře na nás působila rekuperace, která dokáže inteligentně reagovat na styl jízdy.

Klika otevírání dvěří zevnitř připomíná konec kopí - není moc ergonomická a spíš vyvolává obavy, že ji brzy utrhnete.

Klika otevírání dvěří zevnitř připomíná konec kopí - není moc ergonomická a spíš vyvolává obavy, že ji brzy utrhnete.
foto: Hybrid.cz
 

Když jsme do plně nabitého vozu usedali, ukazoval dojezd 484 km. I zástupce Škoda Auto nás ale samozřejmě upozorňoval, že tento údaj se může hodně lišit v závislosti na stylu jízdy. Díky 82kWh baterii ale Škoda Enyaq iV podle nás reálně zvládne po dálnici ujet min. 300 km, v kombinovaném provozu pak i hodně přes 400 km.

Zdroj: Hybrid.cz