Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

Cooper S E Countryman ALL4 PHEV

Nejprodávanější

webasto pure black edition 1
od 19 240 Kč–8 %
Webasto PURE Home | kabel Typ 2 | max. 22 kW
Akce Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 5110461B
Původně: 19 240 Kč  (–8 %)
od 18 790 Kč
(od 15 528,93 Kč bez DPH)
Wallbox A EV
Wallbox Generace A-EV | kabel Typ 2 | až 22kW
Novinka možnost instalace + dárek zdarma
Skladem
Kód: 1115/3-7
 
od 13 390 Kč
(od 11 066,12 Kč bez DPH)
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 35345
 
od 14 780 Kč
(od 12 214,88 Kč bez DPH)
nabijeni kabel T2
 
3 790 Kč
(3 132,23 Kč bez DPH)
Detail
Ratio Wallbox
Home Box s DC ochranou | kabel Typ 2 | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 35328
 
od 16 510 Kč
(od 13 644,63 Kč bez DPH)
New Version Type 2 Charger with Schuko KhonsEVSE
 
11 990 Kč
(9 909,09 Kč bez DPH)
Detail
EV nabíjecí kabel Typ 2 | "Mennekes" | 1f/16A max. 3,7 kW
4 990 Kč –20 %
Původně: 4 990 Kč  (–20 %)
3 990 Kč
(3 297,52 Kč bez DPH)
Detail
homebox (5)
Smart HomeBox | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem - kompletace
Kód: EM-HB-36-KEY
 
od 19 890 Kč
(od 16 438,02 Kč bez DPH)
79915 1000 int 04
 
5 690 Kč
(4 702,48 Kč bez DPH)
Detail
49 položek celkem
nabijeni kabel T2
3 132,23 Kč bez DPH
3 790 Kč
Kód: T2-1F-16A
76971 2000 int 04
od 4 404,96 Kč bez DPH
od 5 330 Kč
Kód: 1623506
79915 1000 int 04
4 702,48 Kč bez DPH
5 690 Kč
Kód: 1627131
Prémiový nabíjecí kabel Mennekes 32A | 1 fáze | do 7,4 kW
6 520,66 Kč bez DPH
7 890 Kč
Kód: 31244B
56 spark line 16 typ2 schuko 1f 16a
od 7 842,98 Kč bez DPH
od 9 490 Kč
Kód: 1757/5 M
prenosna nabijecka type2
Tip
9 000 Kč bez DPH
10 890 Kč
Kód: PCHT2-S
New Version Type 2 Charger with Schuko KhonsEVSE
Novinka
Kód: KHS-T2S
MobiBox Typ 2 | 10-16A | max. 3,7 kW
od 10 404,96 Kč bez DPH
od 12 590 Kč
Kód: 31323
Nahoru
Další produkty

Na přelomu léta a podzimu se nám dostal do redakce na test zajímavý kousek. Už jen oficiální název sestavený ze šesti částí dává tušit, že elektrické Mini nepůjde jen tak snadno zaškatulkovat.

Mini Cooper Countryman plug-in

Mini Cooper S E Countryman All4
foto: Hybrid.cz

 

Těžko najít na světě člověka, který by si nevzpomněl na roztomilé prťavé autíčko, které řídil na oko pologramotný komik Mr. Bean. Z mikroauta se postupem času vyklubala malá městská „stylovka“, jejíž verze Countryman má uspokojit věčný hlad po SUV všeho druhu.

Jedno musíme přiznat hned v úvodu. Také nejnovější Mini Cooper v přifouknutém provedení Countryman působí na lidi neuvěřitelně. Typická žena při pohledu na něj změní hlas a začne šišlat, jak kdyby viděla osmitýdenní štěně labradora, typický muž se zase ihned vžije do role lovce těchto šišlajících žen.

Mini Cooper Countryman plug-in

Prostě Countryman.
foto: Hybrid.cz
 

Exteriéru tedy můžeme dát „za jedna“ bez delšího uvažování. Horší je to s interiérem, na kterém se designéři vyřádili. Středovému panelu dominuje velký kruhový display orámovaný masivním LED prstencem. Ten mění barvy podle jízdního režimu, ale když se mu zachce, mění barvy dle jiné logiky. Někomu se světelná show líbí, někomu přijde příliš pouťová. Bez diskuze je ale originální.

Mini Cooper Countryman plug-in

Design interiéru je odvážný.
foto: Hybrid.cz
 

Také ostatní prvky často využívají velké kruhy, jako např. rychloměr a pro elektromobily typický ukazatel aktuálního výkonu soustavy. Kde nejsou kruhy, je patrná inspirace kokpitem letadla, který připomínají ovládací páčky všeho druhu. Celkově je interiér vybaven kvalitními materiály a vypadá luxusně. Nám se líbí jeho odlišnost, konzervativní řidič však může mít problém.

Z hlediska ergonomie jsme nezaznamenali žádný problém. Auto tak nějak samo nutí řidiče sedět ve vzpřímenějším posedu než je obvyklé. Vyšší postavu slupne Mini jako nic. Tedy co se týče předních sedadel.

Na těch zadních je dost místa pro nohy, avšak pasažéři vyšší než 180 cm už budou mít problém se stropem. Dle dostupných zdrojů se zdá, že je to specifikum pouze elektrifikované verze, kde jsou zadní sedadla výš a nelze s nimi posouvat vpřed a vzad. Hybrid má také o 45 litrů menší kufr, 405 litrů.

Mini Cooper Countryman plug-in

I přes redukci kvůli bateriím je zavazadelník slušný.
foto: Hybrid.cz
 

Plug-in hybrid slibuje úžasné hodnoty spotřeby 2,1 – 2,3 l benzinu na 100 km, které jsou samozřejmě jako u ostatních nesmyslné kvůli špatné metodice. Zatímco některé cesty jsme absolvovali bez kapky benzinu, při svižnější jízdě na dálnici není problém překročit hranici 10 litrů. Vše záleží na konkrétní aplikaci.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz
 

Každopádně je třeba si přiznat, že Mini v tomto provedení není žádný drobek. Pohotovostní hmotnost převyšuje 1,7 t, tudíž k papírové hodnotě zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s potřebuje opravdu velmi silný pohon. Základem je 1,5 l přeplňovaný benzínový tříválec o maximálním výkonu 100 kW. Tomu ovšem sekunduje 65 kW elektromotor, jehož mocný točivý moment je přenášen přes permanentní převod na zadní kola. Jedná se tak o druhou nejsilnější motorizaci.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz
 

Pocitově je auto opravdu velmi silné. Rozjezdy i předjížděcí manévry jsou bezkonkurenční. Sportovní dojem podtrhuje tuhá karoserie i podvozek. Dávkování brzd, které bývá u hybridů kvůli rekuperaci problematické, jakoby se podařilo bez chybičky vyřešit. Osmistupňový automat nemá žádné zbytečné prodlevy. Co se týče jízdních vlastností, nedá se testovanému autu absolutně nic vytknout.

Nebylo by ovšem hybridu bez baterie. V tomto případě se jedná o „li-ionku“ o kapacitě 7,6 kWh. Výrobce udává hodnotu dojezdu pouze na baterii až 42 km. Ačkoli jsme auto testovali v příznivých klimatických podmínkách, čistě elektrický dojezd se pohyboval v rozmezí 30 až 35 km. Nutno podotknout, že oněch 30 km dokáže auto ujet v naprosto běžném provozu, nemusíte se nějak zvlášť snažit.

Mini Cooper Countryman plug-in

Pro nabíjení slouží kabel s koncovkou Mennekes.
foto: Hybrid.cz
 

Zde se dostáváme k veliké přednosti vozu, a sice samotné jízdě na elektřinu. Mini disponuje třemi jízdními režimy – výchozím „AUTO eDrive“, elektromobilním „MAX eDrive“ a „Save Battery“.

V automatickém režimu se při normální jízdě ve městě povozíte téměř výhradně na elektřinu. Spalovací motor naskočí jen v případě nutností vyšší akcelerace. Mimo město rozhoduje rychlost. Nad 80 km/h automaticky startuje konvenční agregát. Docela dobrý kompromis.

Mini Cooper Countryman plug-in

foto: Hybrid.cz
 

„MAX eDrive“ udělá z auta skoro dospělý elektromobil. Pokud baterie dovolí, pak můžete uhánět až 125 km/h (na rychloměru přes 130). Při rozjezdech a akceleraci v tomto případě řídicí jednotka čeká déle, než aktivuje spalovací motor.

Na elektřinu se tedy dá jezdit i s „těžší nohou“. „Save Battery“ jak už sám název napovídá je tu zejména od toho, aby ušetřil, či dobil baterii na 90% a ta se poté dala využít např. v rezidenčních oblastech.

Mini Cooper Countryman plug-in

Plug-in Mini je prostě sexy!
foto: Hybrid.cz
 

Celkově na nás Mini Cooper S E Countryman All4 udělal velmi dobrý dojem. Za tři hodiny nabijete baterii z klasické zásuvky a pro většinu cest po městě třicetikilometrový dojezd postačí. Pokud ne, nic se neděje. O tom je plug-in hybrid a tento je velmi povedený.

Zdroj: Hybrid.cz