Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

Leaf (2018)

Nejprodávanější

webasto pure black edition 1
od 19 240 Kč–6 %
Webasto PURE Home | kabel Typ 2 | "Mennekes" | max. 22 kW
Akce Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 5110461B
Původně: 19 240 Kč  (–6 %)
od 18 150 Kč
(od 15 000 Kč bez DPH)
wallboxT1
Wallbox s RCD A-EV | integrovaný kabel Typ 2 | "Mennekes" | až 22kW
možnost instalace + dárek zdarma
Skladem
Kód: 1115/3-7
 
od 13 390 Kč
(od 11 066,12 Kč bez DPH)
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
Home Box s DC ochranou | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 35345
 
od 14 780 Kč
(od 12 214,88 Kč bez DPH)
Accelev V2 baleni
Accelev V2 | 2x16A na 1x32A max. 8 kW
Novinka Tip
Skladem
Kód: 621/CEE
 
38 990 Kč
(32 223,14 Kč bez DPH)
Nabijeci kabel elektromobilu 2
10 990 Kč –18 %
Původně: 10 990 Kč  (–18 %)
8 990 Kč
(7 429,75 Kč bez DPH)
Detail
Ratio Wallbox
Home Box s DC ochranou | kabel Typ 2 | "Mennekes" | až 22 kW
Tip možnost instalace
Skladem
Kód: 35328
 
od 16 510 Kč
(od 13 644,63 Kč bez DPH)
homebox (5)
Smart HomeBox | až 22 kW
možnost instalace
Skladem
Kód: EM-HB-36-KEY
 
od 19 890 Kč
(od 16 438,02 Kč bez DPH)
Nabíjecí kabel Typ 2 | "Mennekes" | 1f/32A max. 7,4 kW
5 690 Kč –18 %
Původně: 5 690 Kč  (–18 %)
4 690 Kč
(3 876,03 Kč bez DPH)
Detail
Přenosná nabíječka s RCD Typ 2 | "Mennekes" | 6-32A max. 7,4 kW
 
od 11 890 Kč
(od 9 826,45 Kč bez DPH)
57 položek celkem
nabijeni kabel T2
3 297,52 Kč bez DPH
3 990 Kč
Kód: T2-1F-32A
Nabíjecí kabel Typ 2 | "Mennekes" | 1f/32A max. 7,4 kW
Novinka Tip
5 690 Kč –18 %
3 876,03 Kč bez DPH
4 690 Kč
Kód: 30660
phoenix
Novinka
Kód: 1623507
Prémiový nabíjecí kabel Typ 2 | Mennekes | 1f/32A max. 7,4 kW
od 5 374,38 Kč bez DPH
od 6 503 Kč
Kód: 31250
79915 1000 int 04
Novinka
5 413,22 Kč bez DPH
6 550 Kč
Kód: 1627133
 Vinutý nabíjecí kabel Typ 2 | Mennekes | 1f/32A max. 7,4 kW
7 400,83 Kč bez DPH
8 955 Kč
Kód: 31254
prenosna nabijecka type2
Tip
9 000 Kč bez DPH
10 890 Kč
Kód: PCHT2-S
Nahoru
Další produkty

Dlouhé čekání na novou generaci nejprodávanějšího elektromobilu je u konce. Vyzkoušeli jsme nový Nissan Leaf s 40kWh baterií.

auto elektromobil nový Nissan Leaf

Nový Nissan Leaf má dvě hlavní přednosti: vzhled a jízdní vlastnosti. Trápí ho ale také jeden zásadní a pár méně zásadních nedostatků.
foto: Hybrid.cz

 

Před osmi lety automobilka Nissan v závěsu za Mitsubishi pionýrsky pustila do prodeje moderní elektromobil. První generace Nissanu Leaf se rychle stala nejprodávanějším elektromobilem na světě. Zejména, vyjma Mitsubishi, díky téměř neexistující konkurenci.

Jenže doba pokročila. A otázka, kterou si nutně musíme položit, zní: "Jak se Nissan vypořádal s narůstající konkurencí?" Odpověď bohužel zní, že nepříliš obratně. Víc a víc výrobců elektromobilů s sebou totiž nutně přináší četné inovace i širší nabídku aut.

Když nebylo původní Leaf téměř s čím porovnávat, bylo snadné jej prohlásit za skvělý elektromobil. Dnes je i na českém trhu dostupná víc než desítka různých elektromobilů. A chtě nechtě je musíme porovnávat.

Nissan Leaf je pětidveřový hatchback o výkonu 110 kW/150 koní/320 Nm. Palubní nabíječka je ve standardu konečně 6,6kW a s takovou budete auto nabíjet asi 7,5 hodiny. Na rychlonabíječce zvládne nový Leaf max. 50 kW. Ale moc mu to nejde.

Nissan Leaf je pětidveřový hatchback o výkonu 110 kW/150 koní/320 Nm. Palubní nabíječka je ve standardu konečně 6,6kW a s takovou budete auto nabíjet asi 7,5 hodiny. Na rychlonabíječce zvládne nový Leaf max. 50 kW. Ale moc mu to nejde.
foto: Hybrid.cz
 

Začněme tedy těmi plusy. V novém Nissanu Leaf je radost jezdit. Je to zábavné, hbité auto, jak se na elektromobil sluší a patří (i když se najdou i výjimky). Jakkoliv elektromobily obvykle nutí spíš k šetrné jízdě, nový Leaf nás jemně nabádal k pravému opaku.

 

I proto mu sluší mnohem agresivnější, sportovnější, ale zároveň více konvenční design. Mnozí si nejspíš povzdychnou: konečně!

ePedal? Zbytečnost

Aby mohl Nissan představit nový Nissan jako "nový", musel kromě nového designu a větší baterie přidat i další vychytávky. Jednou z nich má být ePedal.

Marketingové oddělení japonské automobilky samozřejmě udělalo kolem nové fíčury jak se patří hlučný humbuk, ba skoro další matějskou. V podstatě ale nejde o nich jiného než o pokročilou rekuperaci ovládanou plynovým pedálem, na kterou jsou třeba řidiči BMW i3 zvyklí už řadu let.

ePedal? Děkuji, nechci.

ePedal? Děkuji, nechci.
foto: Hybrid.cz
 

U BMW i3 jde o zcela přirozenou součástí elektromobilu a nikdo kolem toho nedělá velký humbuk a už vůbec ne samostatný čudlík. A stejně tak by to mělo být i v novém Nissanu, protože opět jde jen o další zbytečný, matoucí pojem.

Jezdit bez rukou se nemá

Další klíčovou novinkou má být asistenční systém ProPilot. V podstatě jde o pokročilý adaptivní tempomat skombinovaný s hlídáním jízdy v pruhu, který znají třeba i řidiči vozů Škoda Octavia. Vyzkoušeli jsme ho na dálnici a verdikt zní: OK, ale nic výjimečného. Mimo dálnice rozhodně aktivovat nedoporučujeme.

Na délku měří auto 4490 mm, na šířku 1788 mm, na výšku 1530 mm. Rozvor činí standardních 2700 mm. Hmotnost vozu je podle verze 1545 až 1597 kg. Aerodynamický koeficient má hodnotu 0,28 a homologovaný dojezd dle WLTP činí 270 km kombinovaný a 389 km ve městě. Max. rychlost je omezena 144 km/h, zrychlení 0-100 km/h zvládne za 7,9 sekundy, což nezní jako nějaké moc velké wow, ale pocitově je to paráda.

Na délku měří auto 4490 mm, na šířku 1788 mm, na výšku 1530 mm. Rozvor činí standardních 2700 mm. Hmotnost vozu je podle verze 1545 až 1597 kg. Aerodynamický koeficient má hodnotu 0,28 a homologovaný dojezd dle WLTP činí 270 km kombinovaný a 389 km ve městě. Max. rychlost je omezena 144 km/h, zrychlení 0-100 km/h zvládne za 7,9 sekundy, což nezní jako nějaké moc velké wow, ale pocitově je to paráda.
foto: Hybrid.cz
 

Pokud sundáte ruce z volantu při zapnutém ProPilotu, auto vás po chvilce začne významně upozorňovat, že byste ho měli znovu chytit. Pokud tak neučiníte, samo zastaví.

Nejdéle vydrží ProPilot aktivní na české dálnici pár desítek sekund. Pak se obvykle vypne a je nutné opět počkat na příhodné podmínky. Za těch 11 900 Kč příplatku to ale stojí. Inteligentní automatické parkování je nicméně za příplatek dalších 32 000 Kč, a to už je na zváženou.

Překvapení v interiéru - i ta nepříjemná

Hned po pár prvních kilometrech nás nepříjemně překvapily tuhé a neforemné sedačky. Na ty bylo nutné si chvíly zvykat. Na druhou stranu, ortopedi by z ní možná měli radost.

Dalším nepříjemným překvapením se ukázal být panel palubních přístrojů. Je pomalý, málo přehledný a jen s vypětím všech sil poskytuje základní informace o autě a jízdě, jako je aktuálních rychlost, zbývající dojezd a stav nabití baterie.

Chtít po něm cokoliv víc už je podle Nissanu troufalost. Podobné je to s infotainmentem, kde už rozhodně je čas na změnu (Nissanu rádi poradíme: zkuste se mrknout na některý z elektromobilů značky Tesla).

Nový Nissan je prostorný, čtyři dospělí se do něj vejdou snadno, ale na zadních sedačkách jen ti do 190 cm výšky. Bohužel, ani tentokrát sklopením zadních sedaček nezískáte rovnou plochu. I tak je ale kufr slušný (435 litrů), po sklopení je dost místa i na objemnější náklad (1176 litrů).

Promovaní inženýři... to tentokrát nedomysleli

O aféře Rapidgate, tedy zpomalování nabíjení nového Leafu po delší cestě po dálnici nebo při druhém a dalším rychlonabíjení už jste nejspíš slyšeli. Můžeme vás ubezpečit, že problém je reálný a velmi nepříjemný.

Nejde nám do hlavy, jak mohli japonští manažeři Nissanu pustit ven auto s tak zásadním nedostatkem, který musel navíc být při testování ihned zjevný.

Nabíjíme výkonem 41 kW, ačkoliv auto by mělo zvládat až 50 kW.

Nabíjíme výkonem 41 kW, ačkoliv auto by mělo zvládat až 50 kW.
foto: Hybrid.cz
 

Podle zkušeností některých majitelů nových Leafů v Česku se sice Nissan snaží situaci řešit (údajně softwarovým updatem), ale zatím nic nevyřešil. A než do svých aut začne montovat aktivní tepelný management baterie, nejspíš ani nevyřeší.

Nový Nissan Leaf můžeme proto doporučit těm, kteří vědí, že nebudou rychlonabíjení využívat příliš často a nejčastěji budou nabíjet doma. Což ostatně dělá většina elektromobilistů, protože je to zdaleka nejvýhodnější.

Dojezd a spotřeba

S autem jsme po ujetí než 800 km dosáhli průměrné spotřeby 16,6 kWh. Zhruba polovinu jsme přitom strávili na dálnici a rozhodně se nedrželi nijak zpátky. Takže tady dobrý! Reálný dojezd dálniční se bude pohybovat kolem 200 km, po městě a okreskách nový Leaf bez problémů zvládá 250 km až 280 km, když budete opatrnější.

Konečný verdikt nad nejnovějším Leafem bude nejspíš řadě elektromobilistů znít povědomě. Mnohem víc než nová generace nejprodávanějšího elektromobilu na světě totiž nový Leaf připomíná jen slušný facelift s jedním velkým zásekem v podobě nabíjení. Takový Nissan Leaf v1.5. Cena začíná na 926 000 Kč vč. DPH pro výbavu Acenta, nejvyšší výbavu Tekna seženete od 1 026 000 Kč.

Už teď je navíc jisté, že příští rok se objeví další nový Leaf s 60kWh baterií a označením "e-Plus" (v1.8?). Ta by měla zcela eliminovat jakékoliv obavy z nedostatku dojezdu, kterými by snad řidiči mohli ještě trpět u této verze.

Pokud ale Nissan nevyřeší problém s přehříváním baterie, resp. tepelným managementem jako takovým, těžko se bude moct prosadit vedle konkurence typu Hyundai Ioniq Electric, Opel Ampera-e, Hyundai Kona Electric, Kia eNiro, Tesla Model 3 a mnohých dalších, kteří se vbrzku chystají na trh. Dlouho ho už totiž nebude chránit ani titul nejprodávanějšího elektromobilu světa.

Zdroj: Hybrid.cz