Ioniq Plug-in Hybrid
Nejprodávanější
Po elektromobilu Hyundai Ioniq Electric a hybridu Hyundai Ioniq Hybrid jsme se konečně dočkali i plug-in hybridu. Zjišťovali jsme jak jezdí i jak si stojí v konkurenci vynikající Toyoty Prius Plug-in Hybrid.
foto: Hybrid.cz
Plně elektrickou verzi Hyundai Ioniq považujeme za jeden z nejlepších elektromobilů, který dnes můžete koupit. Škoda jen, že Hyundai značně podcenil zájem, a tak ho koupit u nás ani jinde ve světě, snad vyjma domovské Jižní Koreje, spíš nejde.
Týdenní test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid nicméně, podobně jako u elektrické verze, ukázal, že kdyby Hyundai chtěl, mohl by tahle auta prodávat příslušné cílové jako na běžícím pásu. Ani tentokrát totiž jihokorejští inženýři nezklamali.
foto: Hybrid.cz
Je až s podivem, jak zčistajasna se trojice modelů Ioniq objevila a předvším jakou kvalitu s sebou přinesla. Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid, kombinuje benzínový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW a elektromotor o výkonu 45 kW. Celkový výsledný výkon činí 104 kW (141 k)/256 Nm.
Lithium-polymerová baterie o kapacitě 8,9 kWh, kde si 15 % jako rezervu ukrojí hybridní pohon, dává Ioniqu do zásuvky papírový dojezd 62-63 km. Mnohem reálnější je ale podle našich praktických zkušeností hodnota mezi 40 km až 50 km, výjimečně až kolem 55 km při pohybu po městě.
foto: Hybrid.cz
Design všech tří modelů Ioniq je de-facto totožný, ale dojmologicky má plug-in hybrid přeci jen blíž k verzi Electric než Hybrid. Může se pochlubit i stejně kvalitním zpracováním a pohodlným podvozkem, který vás proveze všemi nesnázemi české silniční sítě.
Max. rychlost plug-in verze je omezena 178 km/h, a je tedy v tomto ohledu o něco pomalejší než verze Hybrid (185 km/h). Zato má zas o kousek lepší zrychlení 0-100 km/h (10,6 s vs 10,8 s). Ve výsledku je to ale stejně jedno, tohle je úplně normální rodinné auto pro běžný provoz, ne na závodění.
foto: Hybrid.cz
A tuhle práci zvládá víc než dobře. I díky dvouspojkové automatické převodovce, která funguje překvapivě hladce a jen skutečně výjimečně jsme cítili nepatrné cuknutí. Potěšil nás i nízký počet jízdních módů - standardní, eco a sport.
Spotřebou jsme se po ujetí 1125 km dostali na 3,5 l/100 km při relativně pravidelném dobíjení. Jakmile v něm polevíte, vylétne spotřeba někam mezi 4,5 l/100 km až 5,0 l/100 km v závislosti na stylu jízdy. Dostat se přes 6 l/100 km je v Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid velmi výjimečné.
foto: Hybrid.cz
foto: Hybrid.cz
Spotřebu pomáhá optimalizovat chytrá navigace. Ta umí předvídat trajektorii a podle toho se rozhoduje, který z pohonů využije tak, aby výsledná spotřeba byla co nejnižší. Dojezd na jedno nabití a jedno naplnění nádrže se pohybuje kolem 1000 km. Dobíjení z běžné zásuvky trvá výkonem 2,3 kW přibližně 4,5 hodiny.
Nádrž plug-in hybridu je o dva litry menší než u verze Hybrid (43 vs 45 litrů). Stejně tak je menší i objem zavazadlového prostoru, kupodivu dokonce i než u verze Electric. Zatímco Hybrid nabízí 443/1505 l a Electric 350/1410 l, komponenty napěchovaný plug-in hybrid si musí vystačit s 341/1401 litry. Váko relativně malého kufru s sebou nese ještě jednu nepříjemnost, a to horší výhled dozadu.
foto: Hybrid.cz
foto: Hybrid.cz
Cena Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid je na chlup stejná, jako cena Ioniq Electric, tedy od 879 990 Kč. Už za ni dostanete výbavu, za kterou se u konkurence běžně připlácí: např. vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, adaptivní tempomat, parkovací senzory, LED denní svícení, automatická klimatizace, couvací kamera.
To je příjemná nabídka zejména v porovnání s už v základu dražší Toyotou Prius Plug-in Hybrid, která začíná až na 990 900 Kč, tedy o 110 000 Kč výš! I za Ioniq Plug-in Hybrid si ale můžete zhruba tuto sumu připlatit. Stupeň výbavy Ultimate pak přidá přední LED světlomety, zadní kombinované LED světlomety, hlídání mrtvého úhlu, kožená, ventilovaná, elektricky ovládaná sedadla řidiče a spolujezdce s pamětí.
foto: Hybrid.cz
foto: Hybrid.cz
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid je vynikající auto, které znovu dokazuje, jakými jsou Jihokorejci přeborníky v dohánění (a předhánění) konkurence. Pokud máte zájem o soudobý, skutečně šetrný a dobře vybavený plug-in hybridní rodinný vůz, pak můžeme Ioniq do zásuvky jen doporučit.
Specifikace:
Délka/šířka/výška: 4470 mm/1820 mm/1460 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Výkon benzinového motoru (kW/ot.): 77/5700
Točivý moment (Nm/ot.): 147/4000
Výkon elektromotoru: 45 kW
Točivý moment elektromotoru: 170 Nm
Kapacita baterie: 8,9 kWh
Max. výkon: 104 kW
Max. toč. moment: 256 Nm
Max. rychlost: 178 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,6 s
Kombinovaná spotřeba: 1,1 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 341 l
Objem palivovej nádrže: 43 l
Pohotovostní hmotnost: 1495-1550 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg
Zdroj: Hybrid.cz