Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

Důležité komponenty elektromobilů a plug-in hybridů

elektromobil

Baterie

Jedná se o nejdražší, nejdůležitější a především nejkontroverznější část celého elektromobilu. Odpůrci elektromobilů většinou uvádí právě baterie jako hlavní problém - kromě jejich vysoké ceny, zmiňují krátkou životnost, nutnost brzké výměny, nedostatečnou dojezdovou vzdálenost, a zátěž životního prostředí při jejich recyklaci. Podrobný článek a historii o bateriích naleznete zde.

Palubní nabíječka vozu

Velice důležitá komponenta vozu. Je to jedna ze tří komponent, která údává maximální možné nabíjení Vašeho vozu. Jedná se o skutečnou nabíječku vozu - zde se mění střídavý proud, který dodává nabíjecí stanice na stejnosměrný. Pokud si nejste jistí, jak je vybaven Váš vůz, podívejte se na náš seznam "Jak nabíjet právě můj vůz?".

Maximální možné nabíjení elektromobilu je vždy určeno nejslabším článkem v řetězci nabíjecí stanice - nabíjecí kabel - palubní nabíječka vozu.

Příklad číslo jedna:

Doma mám možnost umístit nabíjecí bod s třífázovým nabíjením 32A (3x32A). Pořídil jsem tedy adekvátní 22kW wallbox a 22kW nabíjecí kabel. K wallboxu jsem pomocí tohoto kabelu připojil můj Volkswagen e-Up! a zjistil jsem, že nabíjení není ani zdaleka takové. Je to způsobeno právě palubní nabíječkou tohoto modelu, která je pouze jednofázová / 16A - 3,7kW. Je tedy zbytečné pořizovat takové řešení nabíjení, jsem limitován palubní nabíječkou vozu.

Příklad číslo dvě:

Zakoupil jsem vůz Renault Zoe s 22kW palubní nabíječkou. Našel jsem si veřejnou 22kW nabíjecí stanici. Po připojení nabíjecím kabelem jsem ale zjistil, že nabíjení probíha pouze 7,4kW. V tomto případě je to s největší pravděpodobností způsobeno použitím nevhodného kabelu. Pouze jednofázového / 32A, který dokáže distribuovat pouze 7,4kW. Opět je tedy vidět, že nabíjení se řídí nejslabším článkem.

Další graficky znázorněné příklady:

 

 

 

Elektromotor

Asynchronní střídavý elektrický motor ve spojení s frekvenčním měničem je komponenta, která pohání vůz. Tak jako klasický spalovací motor disponuje různým výkonem. Elektromobil může být vybaven jedním i více elektromotory.

 

tlacitko_zpet