Režimy nabíjení

 

Režim 1 (Mode 1) - Nabíjení pomocí domácí zásuvky

Nejjednoduší možnost nabíjení, kdy je vůz připojen do standartní domácí zásuvky pomocí kabelu. Toto nabíjení je díky omezení maximálně 10A velice zdlouhavé a v kombinaci se zatížením okruhu s ostatními zásuvkami může snadno dojít k přetížení, vypnutí jističe a přerušení nabíjení. V USA je tento režim nabíjení zakázán.

 

Režim 2 (Mode 2) - Nabíjení střídavým proudem pomocí domácí či průmyslové zásuvky a kabelu s ovládací elektronikou

Nabíjení elektromobilů přenosnými nabíječkami pomocí klasických domovních či průmyslových zásuvek. Jedná se o nabíjecí kabel vybavený řídící elektronikou (EVSE kitem) a jistícími prvky. Tyto přenosné nabíječky mohou nabíjet jednofázově či třífázově, od 5 - 32 A. Nejsou zapojeny do vyhrazeného okruhu, proto může dojít v kombinaci se zatížením okruhu s ostatními zásuvkami k přetížení, vypnutí jističe a přerušení nabíjení.

 

Režim 3 (Mode 3) - Nabíjení střídavým proudem pomocí nabíjecí stanice zepojené do vyhrazeného okruhu

Nabíjení elektromobilů pomocí domácí nabíjecí stanice (wallboxu) či večejné nabíjecí stanice střídavým proudem. Nabíjecí stanice má svůj vyhrazený okruh s příslušnou elektroinstalací. Příklad doporučené elektroinstalace pro wallbox Ratio Electric :

Verze wallboxu

Kabel

Jistič

Proudový chránič

16A / 1 fáze

3G2,50mm²

20A charakteristika B

30mA, Typ A

16A / 3 fáze

5G2,50mm²

20A charakteristika B

30mA, Typ B

32A / 1 fáze

3G6,00mm²

40A charakteristika B

30mA, Typ A

32A / 3 fáze

5G6,00mm²

40A charakteristika B

30mA, Typ B

 

Režim 4 (Mode 4) - Nabíjení stejnosměrným proudem pomocí rychlonabíjecí stanice

Elektromobil je nabíjen externím zařízením - nabíječem. Veškeré ovládací a jistící prvky jsou součástí tohoto zařízení. Kabel je napevno integrován do této stanice.

 

 tlacitko_zpet