Položky označené "Skladem" expedujeme:
- objednáno do 10:00 ve stejný den
- objednáno po 10:00 následující den

V Česku za půl roku přibylo přes 2000 aut na baterie

V České republice za první půlrok přibylo 1254 nových elektromobilů (+248 %) a dalších 747 plug-in hybridů (+479 %). Celkově trh s novými vozy poklesl o 26 %.

Elektromobil Škoda CitigoE iV

Jedním z nejprodávanějších elektromobilů za uplynulý půlrok byla v Česku pochopitelně Škoda CitigoE iV.
foto: Škoda

 

V období leden-červen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 95 030 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 33 468 registrací méně, tj. -26 %.

V dlouhodobém srovnání se jedná o historicky nejzásadnější meziroční pokles registrací nových osobních vozidel v České republice. Doposud jich nejvíce bylo v uvedeném období evidováno v roce 2017 (144 451), naopak nejméně v roce 2006 (63 783).

„V uplynulém půlroce bylo registrováno 2 001 osobních elektrických vozidel (EV, s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 489 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 254 bateriových elektrických (BEV; 63 %) a 747 plug-in hybridů (PHEV; 37 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:

„Z alternativních paliv bylo registrováno o téměř třetinu (31 %) více automobilů s hybridním pohonem. Přibližně každé 47. nově registrované osobní vozidlo bylo letos elektrické (EV). Celkem se BEV a PHEV vozidla v uvedeném období na všech registracích podílela 2,11 % (pozn. v květnu jen 1,11 %, letos nejméně). Celkem 22 automobilek v letošním roce registrovalo nová osobní vozidla s externím dobíjením, 51% podíl patří Škodě Auto, s výrazným odstupem pak figurují s 11 % druhá Tesla a s 10 % třetí Hyundai.“

Automobilka Škoda Auto v uplynulých 6 měsících registrovala celkem 1 024 osobních vozidel s externím dobíjením (595 BEV + 429 PHEV). Podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 51 %.

Celkem 226 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 204 registrací (201 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai. Následovaly BMW (111), Volvo (81), Volkswagen (53), Ford (38), Renault (37) a další.

Zdroj: Centrum dopravního výzkumu

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení